Středa 15. května 2024, svátek má Žofie

• Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

Někteří europoslanci mají jachty, kolega z Itálie pořádal pařby do rána. Zdechovský o zákulisí Bruselu

V Evropském parlamentu brzy oslaví desetileté výročí. Tomáš Zdechovský si tam za tu dobu udělal velkou spoustu přátel, dokonce je tím podle svých slov v Bruselu známý. V pořadu PoliTikTok dal nahlédnout do zákulisí a prozradil, že někteří kolegové si tam žijí na vysoké noze. „Spousta z nich má jachty a tráví na nich léto,“ prozradil Zdechovský a promluvil i o tom, že další europoslanci zase umí pořádně zapařit, klidně až do ranních hodin.

Europoslance Tomáše Zdechovského jsme se v pořadu zeptali na jeho kapitánský průkaz, který si poměrně nedávno obstaral. Jachtu si prý pořizovat nehodlá, byť by nebyl zdaleka jediným europoslancem.

„Spousta europoslanců má jachty, jezdí na ně a tráví tam léto. Je pravda, že já sám byl u jednoho z kolegů, navštívil jsem ho během dovolené a jeli jsme se projet jeho soukromým člunem. Jsou to hlavně europoslanci z jižních států. Třeba Malta, Kypr, Španělsko, Itálie, Řecko. Tam bude určitě minimálně deset našich kolegů, kteří nějakou loď mají. Já si ji teď mohu alespoň půjčit a řídit ji,“ prozradil Zdechovský v pořadu PoliTikTok.

Mezi europoslance z ostatních zemí má ostatně známý lidovec řadu přátel.

„Já jsem tím známý, hodně známý, že tu mám spoustu kamarádů. Jenže pak se jednou vyfotíte s Evou Kaili a máte průšvih, média vám to omílají pět let, protože ona šest let po té fotce udělala průšvih s Katarem, a to se neodpouští,“ kroutí hlavou europoslanec, kterého jsme se zeptali i na známé tváře Bruselu.

„Ursula von der Leyenová je taková hodně pokorná, tichá, není to člověk, který se potřebuje prezentovat. Naopak hodně naslouchá. Ale třeba taková předsedkyně parlamentu Roberta Metsola, ta když vypnou kamery, tak je to neuvěřitelně energická a živá žena. Když v létě jezdím na Maltu, tak se vždycky potkáváme i s našimi rodinami. Roberty je plná restaurace a všechno kolem, je hodně slyšet. Ona je i v té domácnosti šéf. Je mimořádně chytrá, vzdělaná, ale i přísná. A ví, že když je druhý den nějaké jednání, tak pařba končí v deset hodin,“ říká se smíchem Zdechovský.

Wishing you a very happy birthday, @roberta.metsola . ☺️// Přeji Ti všechno nejlepší k narozeninám, @roberta.metsola. #happybirthday #zdechovsky #europoslanecvevašichslužbách

18. ledna 2024 v 11:44, příspěvek archivován: 30. dubna 2024 v 12:31

Dodává ovšem, že někteří kolegové to mají nastavené jinak a jsou to pořádní pařmeni!

„Někteří kolegové jsou schopni táhnout večírek do tří, klidně do čtyř hodin. A pak druhý den v parlamentu umírají. Máme tam spoustu exotů, vzpomínám třeba na jednoho kolegu z Itálie, ten už tam není, ale byl vyhlášený tím, že u něj na bytě probíhaly pařby klidně i do šesti nebo sedmi ráno. Pak jsme ho v devět viděli, jak přišel hlasovat,“ směje se Zdechovský.

To večírky s českými kolegy jsou podle něj o poznání klidnější.

„Nikdy jsme tohle moc nejeli. Je to tak, že se třeba před Vánoci sejdou europoslanci, česká delegace, ale to vypadá spíše jako pařba ajťáků. Usrkáváte jedno víno, maximálně dvě, něco jíte a hrajete přitom vědomostní kvíz na československé zpěváky,“ uzavírá.