I malá automobilka Pagani má vlastní divizi zabývající se tvorbou zakázkových aut, jako by už samotná standardní Huayra a jiné modely Pagani snad nebyly málo exkluzivní. Poslední čtyři roky italská automobilka pracovala na omezené sérii pouhých pěti kusů speciálního provedení Huayra Codalunga, což v překladu odpovídá pojmu „long tail“.
Stejným označením se pyšnily aerodynamické závodní vozy určené především pro 24h v Le Mans. I Huayra se dočkala prodloužení zadní části o 360 mm, ale i když to tak na první pohled nevypadá, tak z původního vozu zůstal vlastně jen skelet a pár detailů v přední části. Pouze homologace pro silniční provoz si vyžádala, že v interiéru se moc změn nedělo, a to kvůli tomu, aby vůz nemusel projít novými nárazovými testy. Jiné je ale čalounění sedadel v retro stylu a pár detailů.
Vpředu je zcela nový nárazník s větším vstupem vzduchu a přepracovaným „lízátkem“, které usměrňuje proudění vzduchu kolem auta a pod ním, neboť prodloužená zadní část s jinak tvarovaným difuzorem a aerodynamickými elementy má zcela jiné vlastnosti než standardní verze. Upraveny byly i boční panely s pozměněnými vstupy (a výstupy) vzduchu, například otvory přivádějící vzduch k motoru jsou nyní šikmo po stranách, nikoli nad kabinou.
Ovšem nejvíc se toho logicky změnilo vzadu. Codalunga má zcela nové koncové svítilny a otevřený „nárazník“ s nerušeným pohledem na nově navržený titanový výfuk, který váží pouze 4,4 kg. Mezi svítilnami a centrálně umístěným výfukem jsou přepracované aktivní aerodynamické klapky. I když má Huayra Codalunga delší záď, auto je o 70 kg lehčí než standardní provedení. Váží pouhých 1280 kg. Zůstává mu ale přeplňovaný šestilitrový V12 s parametry 840 koní a 1100 Nm, který posílá všechnu svou sílu na zadní kola přes sedmistupňovou sekvenční převodovku. Údaje zrychlení a maximální rychlosti Pagani neuvádí, ale předpokládáme, že auto pojede více než 350 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlí za méně než tři sekundy.
Nápad na prodlouženou Huayru se začal rodit v roce 2018, kdy automobilku oslovili dva sběratelé. Nejprve vznikl zmenšený model, později maketa vozu ve skutečné velikosti. Nakonec Pagani vyrobí pouhých pět kusů a všechny už jsou samozřejmě prodané. A to i navzdory ceně 7 milionů eur, tedy zhruba 173 milionů korun.
Fotogalerie |