Lidé měli možnost zapojit se do podzimního kola sbírky potravin v obchodech po celé republice během soboty. Mohli také přispět prostřednictvím elektronických voucherů nebo různých balíčků pomoci, které připravily řetězce Rohlík Košík, Billa a Tesco, které nově připravily elektronické vouchery či různé balíčky pomoci. Online příspěvky byly možné od 7. do 21. listopadu. V kamenných obchodech měli lidé možnost koupit základní trvanlivé potraviny, jako jsou mouka, cukr, těstoviny, rýže, luštěniny, olej, trvanlivé mléko, přesnídávky pro děti, masové a jiné konzervy, a instantní polévky. Drogistické výrobky, jako jsou sprchové gely, šampony, mýdla, dětské pleny, vložky, toaletní papír, kartáčky na zuby a zubní pasty, byly také velmi žádané.
Generální ředitelka společnosti Tesco Katarína Navrátilová dohlížela na sbírku, která probíhala v jedné z největších pražských prodejen Tesca.„Motivujeme naše zákazníky, aby přispěli tím, že jim nabízíme motivační slevy. Celkový příspěvek našich zákazníků se rovná částce, která byla vybrána ve formě potravin, a tato částka putuje do potravinové banky,“ vysvětlila generální ředitelka Tesca.
Lidé mohli přinést přebytečné potraviny a obdržet speciální slevu na svůj nákup. Tesco nově nabídlo zákazníkům exkluzivní slevu 5 % na celý nákup potravin, drogerie a dětské výživy jako poděkování za jejich štědrost. Podle Navrátilové to byla jedna z motivací pro zapojení zákazníků.
„Počet lidí v nouzi, kteří závisí na potravinových bankách, bohužel stále roste, a proto jsme velmi rádi, že se celá síť obchodů Tesco zapojila do sbírky. Chceme poděkovat našim zákazníkům za jejich dlouhodobou štědrost v rámci potravinových sbírek,“ uvedla Navrátilová.
Tesco doufalo, že podzimní sbírka překoná jarní, kdy bylo vybráno 75 tun potravin, a nakonec se podařilo vybrat přes 100 tun. „Jsme velice rádi, že naši zákazníci přispívají v takové obtížné době, kdy je vysoká inflace, a mají srdce na správném místě,“ dodala Navrátilová.
S vládou mluvíme, nutella se prodává stejně
K otázce, jak obchodní řetězec Tesco nahlíží na srovnání českých a německých cen potravin provedené premiérem Fialou, Navrátilová uvedla, že takový dotaz zatím nepřišel, ale mají plánovanou schůzku s ministrem zemědělství, Markem Výborným, aby diskutovali o situaci na trhu a možných řešeních.
Navrátilová také zdůraznila českou vášeň pro slevy a upozornila, že Češi dominují v nákupu zlevněných potravin v celoevropském měřítku. „Tržby z promočních akcí tvoří 67 % podle posledních čísel za září, což je ve srovnání se západními zeměmi, kde to činí pouze 30 %, neuvěřitelné číslo. Česko je v tomto unikátní,“ uvedla Navrátilová. Pokud jde o Nutelu, kterou premiér Fiala proslavil svým videem, Tesco zatím nezaznamenalo výrazný nárůst prodeje. „Nejsem v takovém detailu, ale pokud by se tak stalo, určitě bychom to zjistili,“ uzavřela generální ředitelka Tesca.