Podle nich jsou ty tam doby romantických vůní. Zákazníci touží po odlišnosti a rovněž chtějí, aby jim vůně připomněly různé vzpomínky.
Zvláště pak na milovanou osobu, která odešla na věčnost.
Proto majitelka francouzské firmy Kalain Katia Apalategui (52) přišla s parfémem vonícím po oblečení mrtvých lidí.
Fotogalerie |
„Vzali jsme oblečení lidí a extrahovali jeho pach. Ten je tvořen asi stovkou molekul, které jsme pak rekonstruovali ve formě parfému,“ uvedla doktorka Geraldine Savary z Univerzity v Havru.
A jak samotná výroba funguje?Zákazník odešle firmě oblečení zemřelého Společnost extrahuje pachové stopy z oděvu a rekonstruuje je do formy vůně Parfém připraví do čtyř dnů |
„Vůně jsou nejsilnější impulzy k vyvolávání vzpomínek, dokážou otevřít velmi silné emoce, dobré i špatné. Vyvolání vzpomínek na milovanou osobu je výjimečné a mocné,“ tvrdí John Jackson ze společnosti Gynex Labratories.
Parfém, po němž se ptá údajně už nepřeberné množství lidí, se bude od listopadu prodávat za cenu 14,5 tisíce korun.
No, nekupte to!