Úterý 3. prosince 2024, svátek má Svatoslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nissan Hyper Force Concept: bude příští GT-R elektrické?

    Nissan Hyper Force Concept

    Nissan Hyper Force Concept | foto: Nissan

    Nissan na tokijském autosalonu představil hned pět elektrických konceptů. Nejvíce pozornosti přitahuje nejspíš elektrický supersport s výkonem 1360 koní a polovodičovými bateriemi.

    Vypadá to, že „Godzilla“"se možná vrátí, nový koncept Nissan Hyper Force Concept představený na tokijském autosalonu naznačuje, jak by nová generace Nissanu GT-R mohla vypadat. Poslední GT-R (R35) byla proslulá svou drtivou dynamikou a pohonem všech kol, ale vize Nissanu, jak by měla vypadat příští generace plně elektrického vysoce výkonného superauta to vše obrátí vzhůru nohama. Hyper Force Concept disponuje výkonem 1360 koní, což je dvojnásobek výkonu GT-R Nismo s přeplňovaným V6, a je vybaven pokročilou verzí systému pohonu všech kol e-4ORCE.

    Ačkoli SUV Nissan Ariya má pohon e-4ORCE AWD dva motory, v případě Hyper Force by mohl využívat tři, nebo potenciálně dokonce čtyři elektromotory. Hyper Force Concept je rovněž vybaven baterií typu ASSB (all-solid-state battery), která je lehčí, má vyšší energetickou hustotu a lze ji nabíjet a vybíjet rychleji než její lithium-iontové akumulátory. Nissan doufá, že do roku 2028 uvede na trh svůj první elektromobil osazený baterií využívající tuto technologií.

    Nissan Hyper Force Concept

    Poslední Nissan GT-R nebyl řádně robustní auto, ale koncept Hyper Force Concept se vymyká předním splitterem, který vypadá, že by mohl sloužit jako radlice na sníh, a ostrými hranami karoserie bočních partií vzadu. Výrazně skloněné čelní sklo a linie střechy jsou velmi podobné předchozímu GT-R, stejně jako kulaté koncové svítilny. Obří zadní spoiler a difuzor jsou však jedinečné. Výrazná vizáž není dobrá jen k upoutání pozornosti, na návrhu tvarů se podílel závodní tým Nissan Nismo a vše je uzpůsobenu vytváření velkého přítlaku. A aby byla alespoň z části eliminována hmotnost elektrického pohonu, jsou karoserie a ráfky z vysokopevnostního karbonu.

    Interiér je stejně extravagantní jako karoserie, najdete v něm volant ve stylu F1 obklopený čtyřmi satelitními displeji, obrovské množství ambientního osvětlení a karbonová skořepinová sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, která údajně umožňují i pohodlnou jízdu na dlouhé vzdálenosti.

    Nissan Hyper Force Concept

    Hyper Force nabízí dva jízdní režimy: R pro závodní okruhy a GT pro cestování na dlouhé vzdálenosti, přičemž každý z nich mění osvětlení interiéru a informace na displejích kolem volantu i jejich umístění. V režimu GT jsou displeje spojeny dohromady a lze na nich upravovat nastavení klimatizace, médií a podvozku, zatímco v režimu R se displeje oddělí a posunou blíže k volantu, takže řidič může snáze sledovat informace, jako je teplota a tlak pneumatik, teplota brzdových kotoučů a rozdělení výkonu. Grafiku navrhla společnost Polyphony Digital Inc – tvůrce hry Gran Turismo pro PlayStation. Jak se vám líbí vize elektrického Nissanu GT-R?

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 6. března 2024. Anketa je uzavřena.

    • Super
      10
    • Trapas
      5
    • Haha
      3
    • Cože
      3
    • Sladký
      3
    • Tvl
      2