1. Prázdné regály
Češi milují nostalgii. Milují nakupování. A ti náctiletí vždycky chtěli vidět, jak to vypadalo v době, kdy „byly prázdné regály“. Češi, i když tvrdí opak, vždycky byli a jsou dost sentimentální.
Panika z koronavirové nákazy jim ve finále dost nahrála, když jim všechno výše zmíněné splnila do puntíku. A nic je to nestálo. Pokud tedy ze supermarketu nevyváželi plný košík a jejich peněženka nebyla lehčí o dvacet tisíc.
Ruce si mnou i obchodníci, dopad na ekonomiku by tak nemusel být tak tvrdý, jako kdyby se lidé „zalígrovali“ doma, aniž by si nakoupili.
2. Čisté ruce
I když má Česko za sebou akci „čisté ruce“, není čisto ani v politice, ani v domácnostech. S mnohými krajany byste si ruku podat nechtěli. Stále se najde hodně lidí, kteří si nemyjí ruce ani před, ani po použití toalety, natož po jídle nebo po příchodu domů či do práce.
Najednou tu je důvod nakoupit litry dezinfekce, antibakteriálních mýdel a gelů na ruce. Pokud je lidé začnou používat, čekají nás nejvoňavější měsíce za posledních padesát let.
Škoda že si to moc neužijeme, protože cesty MHD budou kvůli koronaviru silně nedoporučeny, ne-li zakázány.