Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Praha je jedna velká uzavírka a Hřib? Co se děje za nás, nemá obdoby, říká pyšně

    Primátor Zdeněk Hřib se fotí s autem a nemá pocit, že by v Praze, co se oprav a uzavírek týče, něco zanedbal. | foto: Facebook Zdeňka Hřiba

    Že prý nesnáším řidiče, durdí se Zdeněk Hřib (Piráti) a zmiňuje přitom slova radní Alexandry Udženija (ODS). Při pohledu na stav silnic a komunikací v Praze bohužel nelze než souhlasit s místostarostkou Prahy 2, která už si (nejen) v souvislosti s dopravou v metropoli přestala brát servítky. I po prázdninách jsou silnice jak řešeto, městem nedá se projet, aniž by řidič neminul nějaké staveniště, které často zeje prázdnotou.

    „Že nesnáším řidiče, jak tvrdí paní Udženija, je fakt blbost. Tomu se musím jen smát. Je ale pravda, že po Praze nejraději využívám městskou dopravu, protože mi to přijde většinou levnější, rychlejší, pohodlnější, a ano, také šetrnější k životnímu prostředí a zdraví Pražanů,“ nechal se slyšet Zdeněk Hřib, který s koncem srpna nezapomněl informovat o tom, co se v Praze všechno opravuje a že za rozkopané komunikace on ani jeho partaj nemohou.

    „Zásadních oprav je letos víc než dříve. Prahu jsme převzali ve stavu, kdy byla péče o komunikace zanedbaná. Dluh na jejich opravách byl neuvěřitelných 30 miliard korun, jak vyčíslil náměstek pro dopravu Adam Scheinherr,“ umyl si po čtyřech letech vládnutí v Praze nad rozbombardovanou metropolí ruce primátor.

    „Vždy se snažíme, aby byly rekonstrukce nanejvýš koordinované. O to se stará náš dopravní koordinátor uzavírek. V důsledku to znamená, že se na jednom místě nebude kopat stále dokola, ale že se to udělá pořádně najednou,“ bije se ve svém příspěvku v prsa Hřib. Realita v pražských ulicích hovoří o pravém opaku.

    Například v ulici Bubenečská se v uplynulých pár letech kopalo hned několikrát. Asfaltový provizorní povrch střídaly pečlivě x měsíců pokládané kostky, aby po půl roce opět ustoupily kopáčům a na tři měsíce je nahradil asfalt, a tak stále dokola. Jedna pokládka a výměna potrubí střídala druhou, přitom nešlo o havarijní případ, nýbrž o plánované opravy. Tam byla efektivita práce hodně sprostým slovem.

    Míst, kde se makalo velmi „optimálně a s maximální účinností“, by se dalo v Praze najít mnohem víc. K podobným námitkám a výtkám se Hřib staví stejně jako ke kritice, co opakovaně padá na jeho hlavu.

    „Městský okruh staví stát skrze Ministerstvo dopravy, ministři dopravy i premiér neustále slibují, ale zatím se nekoplo,“ postěžoval si primátor, když mu Pražané připomněli chybějící úseky tolik diskutovaného okruhu.

    „Až se uvidím s ministrem dopravy, rád se ho zeptám, kdy se konečně začne stavět. Zatím slyšíme pouze sliby,“ doplnil ve stylu Já nic, já muzikant.

    Takto to vypadá v ulicích Prahy.

    „Kdybyste, pane primátore, ráčil naložiti do vaší oktávky i pana Scheinherra a vrátil se zpět oblažiti svou přítomností rodný Slavičín, Pražané by vám byli nadosmrti vděční,“ vzkázal mu jistý Zbyněk, jenž má už dost pirátského experimentu a metod typu Uvidíme, co to udělá nebo Když se to nepovede, aspoň jsme to zkusili.

    Zářným příklad budiž „zoptimalizovaná“, v překladu pořád ucpaná Zenklova ulice v osmém pražském obvodu, kterou mu Pražané vmetli.

    Primátor Zdeněk Hřib se fotí s autem a nemá pocit, že by v Praze, co se oprav a uzavírek týče, něco zanedbal.

    „Za Zenklovu můžete poděkovat našim předchůdcům, rekonstrukce se dělaly za nich,“ opáčil alibista Hřib.

    Viděnou touto optikou, Praha tak zůstane stále stejně neprůjezdná, protože Zdeněk Hřib a jeho parta se nepustí do ničeho, co mají na svědomí předchozí generace mocipánů hlavního města...

    „Musíme opravovat, jinak to nejde. Všechny rekonstrukce jsou pečlivě koordinované dopravními inženýry z odboru pozemních komunikací a drah, se kterými plánujeme akce roky dopředu, a je důvod, proč jsme se do toho museli letos opřít,“ ubezpečil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

    A řidiči se ptají, proč na žádné z nich nevidí dělníky a silničáře, toho času pracující, a ne stojící opřeni o zábrany.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 18:30 úterý 4. ledna 2022. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      119
    • Super
      14
    • Tvl
      10
    • Haha
      9
    • Sladký
      4
    • Cože
      3