Výroční Ceny Akademie populární hudby známé pod názvem Ceny Anděl požívaly nesmírné prestiže srovnatelné s Českými lvy. Stál za tím i známý český producent Lešek Wronka, který si vzal v roce 2004 akci pod svá křídla.
Do roku 2016 pak připravoval i samotné scénáře. Koncem roku 2016 se ovšem spolu se svou Lewron music center rozhodl tyto ceny nadále neorganizovat a dohodl s IFPI na vrácení licence.
Už ho podle jeho vlastních slov nebavilo neustále řešit konflikty a dohadovat se s nevděčnými egoistickými umělci. A nejen s těmi. Narážel například na loňský bojkot Josefa Vojtka.
Než však licenci odevzdal, měl být již předjednaný pronájem v Hudebním divadle Karlín.
Jak je tedy možné, že se ceremonie umístila do tak nereprezentativního prostoru, kterým je Lucerna Music Bar?
Pořadatelské role se ujala samotná Mezinárodní federace fonografického průmyslu IFPI, která si očividně uvědomila ekonomickou náročnost, a tak se rozhodla akci usadit do skromného prostoru pražského Lucerna Music Baru, který slouží zejména k pořádání koncertů a oldies diskoték.
Rozhodně nejde o místo, které by bylo uzpůsobeno natolik prominentní a noblesní události, jako jsou Ceny Anděl.
Ostudně vyzněla i účast Karla Gotta, které seděl na židličce u stolečku přímo u pódia, popíjel stáčené víno a nedočkal se zdaleka takové pocty, jaké se mu dostalo například předloni na Českém slavíkovi, kde měl k dispozici čestné místo přímo v lóži.
(Ne)důstojnosti ceremoniálu nepomohlo ani to, že se u čestného stolku v první lajně ocitl Leoš Mareš s přítelkyní Monikou Koblížkovou, která si neváhala natáhnout odhalené nohy a udělat si tak maximální pohodlí.
Stojíme snad na počátku úpadku Cen Akademie populární hudby?
Fotogalerie |