Nikdo neříká, že bychom měli v Česku ustrnout na anketách typu TýTý, Český slavík nebo na dnes již notně vyčpělých soutěžích o královnu krásy. Jenže lidé mají nejrůznější ceny a metály v oblibě. Rádi tleskají těm, kdo něco dokázali a vynikají nad ostatní, rádi si představují, že jsou na místě oceněných oni sami a tleskají jim zaplněné sály.
V tomto ohledu jsou sociální sítě novým fenoménem. Jejich hvězdy často nic převratného nedokázaly. Nevystudovaly vysokou školu, nehrály v žádném kasovním trháku ani existenciálním dramatu o tíživosti nicoty. Nemůžete se spolehnout na jejich znalosti, zásluhy o mír nebo třeba to, že vám dají do kupy obličej poničený nemocí či autonehodou.
I přesto se hřejí na výsluní!
V Praze v soutěži významných světových osobností sociálních sítí Global Social Awards uspěl americký fotbalista Ross Smith se svou 92letou babičkou, jihoafrická moderátorka Bonang Matheba, brazilská modelka Paola Antonini, která při autonehodě přišla o nohu, nebo maďarská videoblogerka Vivien Alexy.
Mezi nominovanými finalisty byla také šestnáctiletá Švédka Greta Thunberg, která upozorňuje na nutnost řešení klimatických změn a iniciovala celosvětové studentské protesty, dále česká blogerka Anna Šulcová nebo první modelka s Downovým syndromem Madeline Stuart z Austrálie.
Zmíněné osobnosti nemají tituly, prestižní školy ani státní zásluhy v oblasti kultury, sportu nebo občanské prospěšnosti, podařilo se jim však zaujmout zástupy „obyčejných“ lidí na síti.
Je to hodně, nebo málo?
I když to hollywoodské, miliony dolarů placené hvězdy ani staromilci neslyší rádi, jsou to novodobé stars, s nimiž je potřeba počítat. V čem je srandista Just Sul menší umělec než oceněná herečka nekonečného seriálu? Diváků mají přece oba dost.
Zlí jazykové tvrdí, že hvězdy sociálních sítí žádné ceny nepotřebují, protože mají lajky a srdíčka a miliony sledujících, takže je na první pohled jasné, jak moc jsou „in“ a „trendy“, a další metály tak nepotřebují.
Jenže Oscary a červený koberec i limuzíny chce každý! I (ne)obyčejné hvězdy ze sítě. Nehledě na to, že je to taky dobrý byznys, na který se nalepí celá řada sponzorů a těch, kteří chtějí být vidět.
Dokud to bude sypat, jsou ceny v cajku. Ať jsou to miss, influenceři, nebo výrobci zahradních traktorů...
Fotogalerie |