jít naiDNES.cz

Akce „Zahušťujeme dopravu“: Chodník rozšíříme, pruhy zúžíme, plánuje Hřib na magistrále

Primátor Zdeněk Hřib to prostě zařídí. Výsledkem budiž ještě neutěšenější situace v pražských ulicích, které se ucpou úplně. | foto: Koláž Expres.cz

Primátor Zdeněk Hřib (Piráti) se bije v prsa a opět k tomu možná nemá důvod. V součinnosti s náměstkem pro dopravu chce zatočit s „chodníčkem smrti“ podél magistrály mezi Národním muzeem a hlavním nádražím. Rozšíří ho v průměru na dva metry, ty ale vezme řidičům. Magistrát se sice ohání tím, že je to na Západě běžné, mnohokrát se však ukázalo, že co platí pro Berlín a Kodaň, je v Praze nesmysl...

Nechvalně známý „chodníček smrti“ už bude normálním chodníkem. Lidé podle primátora Zdeňka Hřiba nebudou muset balancovat na hraně života a smrti vedle projíždějících aut.

„Chodník podél magistrály mezi Národním muzeem a hlavním nádražím rozšíříme tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a beze strachu o život. Včera ráno začaly práce a hotovo by mělo být podle smlouvy už za měsíc. Výsledek bude oboustranně výhodný pro chodce i řidiče,“ míní náměstek Adam Scheinherr.

„Ti první budou mít radost, že se chodník, který v nejužším místě měřil jen třicet centimetrů, komfortně rozšíří na (v průměru) dva metry. Druzí zase ocení, že se vše podaří uskutečnit bez snížení počtu pruhů na magistrále. Pruhy se jen o něco zúží ze svých současných dálničních rozměrů,“ doplnil pražský náměstek pro dopravu.

„Díky moc! O další ostudu Prahy, navíc nebezpečnou, méně,“ tleská Hřib. 

Zdaleka ne všichni optimismus sdílí. „Bezva zpráva též pro třetí skupinu lidí. Koloběžkáře!“ míní někteří občané hlavního města, jimž dvoumetrový chodník podél rušné magistrály přijde jako celkem zbytečný luxus.

„Vznik chodníku dopravu nijak nezpomalí,“ trvá na svém Hřib, který tvrdí, že po rozšíření chodníku se bude po magistrále jezdit stejně jako předtím a provoz tím vůbec neutrpí.

„Takže Piráti zpomalují dopravu v nejvíc problémovém místě v Praze a ještě se tím chlubí. Ale vlastně jejich voliči si před ta auta lehají, takže vlastně chápu,“ usmívá se jeden z kritiků „zlepšováku“.

Jiní zase narážejí na fakt, že magistrát nepříliš chytře vymýšlí, kdy budou práce na vozovce probíhat. „Jen se to mohlo udělat o prázdninách, kdy je tam podstatně slabší provoz než teď,“ připomněl jeden z řidičů, kterému vadí věčné stání v kolonách, jež aktuálně svírají celé hlavní město i jeho okolí.

„Všechno je neprůjezdné nebo rozkopané, co mohli udělat v létě, nechali na zimu,“ připojuje se další z rozhořčených motoristů.

Fotogalerie

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Jakub Šural: Snažím se, aby na mě brácha mohl být hrdý

Přes půl roku uplynulo od toho 29. dubna, kdy fotbalový svět přišel o Josefa Šurala a Jakub Šural, obránce Zbrojovky...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Komentáře

Mohlo by vás zajímat