Zatímco zpočátku se mobilní dobrodružství animé postaviček z téměř zapomenutého japonského seriálu Pokémon těšilo pozornosti pamětníků, dnes už je tahle hra povinný standard pro teenagery.
A protože obchodní centra v posledních letech řeší neochotu zákazníků v jejich prostorách trávit čas, Pokémon se hodí.
Obchodní centra stále přicházejí s novou taktikou, jak přilákat více lidí, ochotných ve sterilních prostorách konzumních paláců trávit svůj volný čas. Doba víkendových rodinných pobytů v shopping centru už je pryč, a tak přichází na řadu výchova nové generace spotřebitelů.
A proto vznikla akce Pokémon Challenge, která do dvou velkých nákupních center přilákala stovky dětí se svými „pokéstopy a gymy“.
Z celkem zábavné původní myšlenky hry, která hráče nutila i nějakému aktivnímu pohybu, se stalo organizované pobíhání v obchoďáku. Manipulace s dětskými, byť potencionálními zákazníky, je bohužel u obchodních subjektů častá.
„Většinou obchodní centra sáhnou po spojení s módní přehlídkou, prezentací automobilek a líčení, ale tohle bylo propojení s on-line hrou, což je neobvyklé,“ komentovala snahu obchoďáků Denisa Hejlová z katedry marketingové komunikace a PR Univerzity Karlovy pro deník Metro.
Fotogalerie |