Úpadek Pokémon Go: Obchodní centra hru zneužívají k lákání dětí

Obrovský boom, který před několika měsíci zažila herní aplikace Pokémon Go, už podle očekávání ždíme kde kdo. To je celkem běžné, jenže masovka, kdy po ulicích běhají tisíce bláznů a loví virtuální obrázky, už se moc nekoná. Místo toho děti příslibem hry lákají obchoďáky.

Zatímco zpočátku se mobilní dobrodružství animé postaviček z téměř zapomenutého japonského seriálu Pokémon těšilo pozornosti pamětníků, dnes už je tahle hra povinný standard pro teenagery.

A protože obchodní centra v posledních letech řeší neochotu zákazníků v jejich prostorách trávit čas, Pokémon se hodí.

Obchodní centra stále přicházejí s novou taktikou, jak přilákat více lidí, ochotných ve sterilních prostorách konzumních paláců trávit svůj volný čas. Doba víkendových rodinných pobytů v shopping centru už je pryč, a tak přichází na řadu výchova nové generace spotřebitelů.

A proto vznikla akce Pokémon Challenge, která do dvou velkých nákupních center přilákala stovky dětí se svými „pokéstopy a gymy“.

Z celkem zábavné původní myšlenky hry, která hráče nutila i nějakému aktivnímu pohybu, se stalo organizované pobíhání v obchoďáku. Manipulace s dětskými, byť potencionálními zákazníky, je bohužel u obchodních subjektů častá.

„Většinou obchodní centra sáhnou po spojení s módní přehlídkou, prezentací automobilek a líčení, ale tohle bylo propojení s on-line hrou, což je neobvyklé,“ komentovala snahu obchoďáků Denisa Hejlová z katedry marketingové komunikace a PR Univerzity Karlovy pro deník Metro.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 11:44 čtvrtek 27. července 2017. Anketa je uzavřena.

  • 11
  • 10
  • 9
  • 7
  • 7
  • 6