Vymazané kříže končí! Německá centrála Lidlu je vrátí na obaly výrobků

Německá centrála Lidlu zareagovala na trapas. | foto: Koláž Expresu

Tlak veřejnosti učinil své. Německá centrála Lidlu se rozhodla urychleně změnit kontroverzní obaly výrobků, které zákazníci mohou koupit v akci Řecký týden. Informaci přinesl list Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Řecký týden v Lidlu způsobil pořádný poprask. Obchodní řetězec z Německa pobouřil veřejnost tím, že si pro svou speciální akci vybral digitálně upravený snímek kostelů z ostrova Santorini.



Kříže, které zdobí kopule těchto kostelů, byly smazány, prý z důvodu náboženské neutrality. Teď po drsné kritice ze všech stran přichází zásadní krok ze strany Lidlu.

Vedení obchodního řetězce se rozhodlo přistoupit ke změně obalů produktů značky Eridanous, které byly tváří kontroverzní akce Řecký týden.

List Frankfurter Allgemeine Zeitung mimo jiné píše, že řetězec se rozhodl, že změnu provede co nejrychleji. Aby také ne. Tlak, pod kterým byla společnost Lidl, si málokdo dovede představit.

Kauza vyvolala obrovskou vlnu nevole v České republice. Ke smazaným křížům se vyjadřovali zejména politici. Jiří Čunek prohlásil, že do Lidlu měsíc nepůjde. Nepřímo k bojkotu vyzval jeho kolega z KDU-ČSL Marian Jurečka.

Pavel Bělobrádek zase přirovnal kostely bez křížů k masturbaci. Kardinál Dominik Duka napsal řeckému velvyslanci a starosta ostrova Santorini se Expresu svěřil, že zvažuje žalobu.

Rozčilen byl také řecký velvyslanec v Česku Efthymios Efthymiades, který Lidlu vzkázal, že žádná obchodní politika neomlouvá zásah do kulturního dědictví ostrova Santorini.

Fotogalerie





Komentáře