„Zvažte svou návštěvu Lidlu,“ varuje Čechy Jurečka. Ministr vymazané kříže nechápe

Marian Jurečka vyzývá k bojkotu. | foto: koláž Expres

Lidl si zadělal na pořádný malér. Svým letákem, jímž zve na takzvaný Řecký týden, totiž pobouřil mnoho lidí. Veřejnosti vadí vymazané kříže na řeckých kostelech. Obchodní řetězec rozhněval kdekoho. Nakupovat do Lidlu nejspíše teď nějakou dobu nebude chodit ministr zemědělství za KDU-ČSL Marian Jurečka, který se na toto téma exkluzivně vyjádřil pro Expres.cz.

Vymazané kříže, které Lidl poupravil na nejslavnější řecké scenérii z ostrova Santorini z tamní vesničky Oia, která se používá coby nejznámější a nejtypizovanější ilustrační obrázek pro vše týkající se této středomořské země, se Lidl snažil vehementně bránit. Prý šlo o zachování politické neutrality. Alespoň tak znělo oficiální vyjádření společnosti.



„Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ bránila Lidl tisková mluvčí Zuzana Holá. S jejím tvrzením ale těžko bude někdy souhlasit ministr zemědělství Marian Jurečka za KDU-ČSL.

„Jednání Lidlu mi přijde neuvěřitelně pokrytecké. Pokud lákají zákazníka na Řecký týden a používají pro tuto kampaň fotografie kostelů, ke kterým symbol kříže tisíce let patří, pak nechápu, proč takový symbol umazávají,“ míní Jurečka.

Na letácích obchodního domu Lidl byly vymazány kříže.

Na letácích obchodního domu Lidl byly vymazány kříže.

Šestatřicetiletý člen KDU-ČSL se svěřil, že je velice zklamán tím, jak obchodní řetězec postupoval.

„Také respektuji, že islám má svoje symboly. Nevidím důvod, proč takto popírat historii a skutečnost a vytvářet nepravdivý obraz reality,“ říká ministr Jurečka.

Expresu se lidovec také svěřil, že by podle něj mohli lidé udělat razantní krok v podobě menšího bojkotu Lidlu.

Marian Jurečka jasně řekl, co ho na kauze vymazaných křížů štve.

Marian Jurečka jasně řekl, co ho na kauze vymazaných křížů štve.

„Myslím, že by spotřebitelé měli zvážit, zda svojí návštěvou Lidlu v tomto Řeckém týdnu budou takové jednání řetězce podporovat svým nákupem,“ zakončil své vyjádření Jurečka.

Fotogalerie





Komentáře