Lidl je dobře známý pro své speciální akce. Teď ale mezinárodní řetězec poněkud přestřelil. Pro takzvaný Řecký týden si na leták vybral kostely, které se nacházejí ve vesničce Oia na ostrově Santorini.
Veřejnost ale hodně pobouřilo, že na kostelech chybí kříže, které byly digitálně odstraněny. Proč? Obchodní řetězec chtěl být nábožensky neutrální.
„Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem. Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ bránila Lidl Zuzana Holá, tisková mluvčí společnosti.
Úplně jiný názor mají ale na vyostřenou kauzu zástupci českých řeckých obcí, kterých se redakce Expresu zeptala na názor.
„V Řecku jsou lidé opravdu hodně pobožní, chlapi, ženské, když jdou kolem kostela, všichni se křižují. Mohl by to být do budoucna velký problém, a pokud se do toho bude šťourat, tím spíš. Pokud to lidem vadí, pak by se to dít nemělo,“ svěřila se paní Zacharula Jordanidu z Jeseníku.
Zavání to arabismem! Na kostel kříže patří
Mnohem drsnější byl pan Alexander Papegeorgiu z Javorníku.
„To zavání nějakým arabismem. Podle mého názoru je to kostel a na něj ty kříže patří. Pokud je vymažu, připadá mi to jako hanobení. Nechápu, proč tedy rovnou nevyfotili něco neutrálního. Vyfotit budovu a něco z ní umazat, protože se mi to nelíbí, je špatně. To, že se mi to nezdá, je můj problém. Je to urážlivé,“ sdělil Expresu Papegeorgiu.
Se slovy zástupců českých řeckých obcí souhlasí i většina lidí na sociálních sítích. Facebook Lidlu je například doslova zahlcen všemožnými výhrůžkami rozhořčených zákazníků.
Spousta z nich slibuje, že do Lidlu už nikdy nevkročí.
Fotogalerie |