Dotkli jste se kulturního dědictví! vzkazuje Lidlu rozhořčený řecký velvyslanec

Řecký velvyslanec to nechápe. | foto: Koláž Expresu

Aféra kolem vymazaných křížů je každým dnem ostřejší. Reklamní kampaň na takzvaný Řecký týden těžko skousávají Češi, ještě hůře se ale nejspíše cítí Řekové. Například řecký velvyslanec Efthymios Efthymiades z jednání Lidlu nadšený rozhodně není.

Obchodní řetězec Lidl je proslulý svými speciálními týdny. Jednou se spotřebitelé těší na výrobky z Mexika, příště jsou v kurzu lahůdky z Itálie. S Řeckým týdnem to ale společnost lehce nedomyslela.



Na letáky a obaly potravin si společnost Lidl vypůjčila ostrov Santorini – jedno z nejromantičtějších míst planety, které také patří k nejfotografovanějším místům světa. Místo s bohatou historií a kulturně-náboženským dědictvím je především známé pro svoje oslnivě bílé domky s modrými kopulovitými střechami a kostelíky. Těm ale Lidl sebral kříže! Důvodem má být zachování politické neutrality. S bizarním tahem řetězce ostře nesouhlasí mnoho Čechů i českých Řeků, mezi ně patří i řecký velvyslanec, Efthymios Efthymiades.

„Respektování kulturní rozmanitosti nemůže a nemělo být řízeno na úkor národního kulturního dědictví. V tomto případě řeckého kulturního dědictví, jehož nedílnou součástí je jedinečná architektonická krajina v Santorini včetně všech jeho symbolů,“ řekl exkluzivně pro Expres.cz Efthymios Efthymiades.

Řecký velvyslanec alespoň ocenil, že obchodní řetězec Lidl se za svůj přešlap už omluvil. Pro mnoho lidí je to ale málo.

Své nepochopení nad celým incidentem vyjádřil také předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek.

Pavel Bělobrádek krok Lidlu nechápe. „Je to přehnané,“ sdělil Expresu.

Pavel Bělobrádek krok Lidlu nechápe. „Je to přehnané,“ sdělil Expresu.

„Je to věcí každé firmy, jak propaguje svoje výrobky. Ale retušovat kříže slavných kostelů, aby snad někoho neurazily, mi přijde přehnané,“ sdělil Expresu vicepremiér.

Již dříve se ještě drsněji vyjádřil jiný lidovec Marian Jurečka. Ten dokonce nepřímo vybídl Čechy k tomu, aby bojkotovali nákupy v Lidlu.

Marian Jurečka jasně řekl, co ho na kauze vymazaných křížů štve.

Marian Jurečka jasně řekl, co ho na kauze vymazaných křížů štve.

„Myslím, že by spotřebitelé měli zvážit, zda svojí návštěvou Lidlu v tomto Řeckém týdnu budou takové jednání řetězce podporovat svým nákupem,“ řekl pro Expres Jurečka.

S Jurečkou souhlasí velká část Čechů na sociálních sítích. Mnoho lidí hrozí Lidlu bojkotem. Bude zajímavé sledovat, zda rozhněvaní Češi své výhružné sliby opravdu dodrží.

Fotogalerie





Komentáře