Reklama vzbudila kontroverze hned z několika důvodů. Například i proto, že pokud by Jakub Michálek z pozice ministra spravedlnosti skutečně zasahoval do vyšetřování korupčních kauz, které má být nezávislé, dopustil by se nezákonného jednání.
Mdloby pak jdou i na většinu marketingových expertů.
„Připadá mi to, jako když si nejhorší žáci ze 7. B hrají na to, jak by řídili stát. Fakt peklo. Takové ušmudlané, hloupé a lepkavé,“ napsal expert na politický marketing Petros Michopulos.
Piráty si vzal na paškál také politický matador Miroslav Kalousek, který mluví o „siláckých gestech“, jež jsou ve skutečnosti jen prázdnou rétorikou.
„A vy mi to pořád nevěříte a zlobíte se, když před tím varuji: Věci veřejné, ANO, Piráti... Stále stejná prázdná ‚protikorupční rétorika‘, silácká gesta, vězeňské autobusy, smyčky na lasu. Příště bude možná i gilotina... Body to jistě přináší. O to větší zklamání později,“ napsal Kalousek.
Lidé v diskuzích pak poukazují ještě na jednu věc. Tou je aféra, kdy byla právě partnerka Jakuba Michálka Michaela Krausová nafocena na schůzce s manažerem reklamní společnosti JCDecaux Tomášem Tenzerem.
Ten byl přitom trestně stíhán za korupční jednání a manipulaci s veřejnými zakázkami.
Piráti měli s JCDecaux ostatně nadstandardní vztahy, společnost jim během předvolební kampaně v roce 2018 poskytla reklamní plochy se slevou 60 až 75 procent. Tenzer navíc figuroval na pirátské kandidátce v Praze-Vinoři.
Piráti nakonec fotografii k předvolební grafice změnili, namísto Michálka s lasem dosadili Michálka během tiskové konference. Mnohé kritiky tím pobavili, podle některých to vypadá, jako by chtěli zatočit právě s Jakubem Michálkem.
Fotogalerie |