Vymazané kříže, které Lidl poupravil na nejslavnější řecké scenérii z ostrova Santorini z tamní vesničky Oia, která se používá coby nejznámější a nejtypizovanější ilustrační obrázek pro vše týkající se této středomořské země, se Lidl snažil vehementně bránit. Prý šlo o zachování politické neutrality. Alespoň tak znělo oficiální vyjádření společnosti.
„Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ bránila Lidl tisková mluvčí Zuzana Holá. S jejím tvrzením ale těžko bude někdy souhlasit ministr zemědělství Marian Jurečka za KDU-ČSL.
„Jednání Lidlu mi přijde neuvěřitelně pokrytecké. Pokud lákají zákazníka na Řecký týden a používají pro tuto kampaň fotografie kostelů, ke kterým symbol kříže tisíce let patří, pak nechápu, proč takový symbol umazávají,“ míní Jurečka.
Šestatřicetiletý člen KDU-ČSL se svěřil, že je velice zklamán tím, jak obchodní řetězec postupoval.
„Také respektuji, že islám má svoje symboly. Nevidím důvod, proč takto popírat historii a skutečnost a vytvářet nepravdivý obraz reality,“ říká ministr Jurečka.
Expresu se lidovec také svěřil, že by podle něj mohli lidé udělat razantní krok v podobě menšího bojkotu Lidlu.
„Myslím, že by spotřebitelé měli zvážit, zda svojí návštěvou Lidlu v tomto Řeckém týdnu budou takové jednání řetězce podporovat svým nákupem,“ zakončil své vyjádření Jurečka.
Fotogalerie |