Porsche má ve svém nabídce okruhovou 911 GT2 RS Clubsport i znovuzrozenou 935 a je tak jasné, že jednostranně zaměřené, mimořádně exkluzivní supersporty určené pouze pro závodní okruhy mu nejsou cizí. Na letošním setkání Rennsport Reunion – čtyřdenní extravagantní akci Porsche konané na okruhu v Laguna Seca – automobilka ze Stuttgartu představila další, tentokrát na základě závodního vozu 911 GT3 R.
Nová okruhová hračka se jmenuje 911 GT3 R rennsport, její produkce je omezena na pouhých 77 kusů a posouvá výkonnost výchozího vozu na novou úroveň. Současné závodní vozy kategorie GT3 dusí předpisy Balance of Performance, které omezují jejich výkon a minimální hmotnost, ovšem 911 GT3 R rennsport nic takového splňovat nemusí!
Proto jeho atmosférický plochý šestiválec generuje o objemu 4,2 litru produkuje 620 koní (o 55 k více než závodní 911 GT3 R), omezovač je nastaven na 9400 min-1 a motor je navržen i pro spalování udržitelných ekologických paliv. Zvýšení výkonu bylo dosaženo novými písty a vačkovými hřídeli, přičemž síla motoru je přenášena na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s řazením páčkami pod volantem. Budoucí majitelé mohou vybírat ze tří variant výfuku – otevřený závodní výfuk, který rve uši, nebo jednu ze dvou tišších verzí, které vyhovují omezením hluku při track days.
Ze závodní 911 GT3 R je odvozeno i zavěšení, vpředu s dvojitými rameny a vzadu s víceprvkovým uspořádáním. Na všech kolech jsou použity hliníkové závodní monoblok třmeny a tlumiče KW s pěti nastavitelnými parametry, přičemž rychlé, předem definované nastavení geometrie je možné díky použití důmyslné konstrukci zavěšení. Porsche rovněž spolupracovalo s Michelinem na vývoji nových slicků speciálně pro R911 GT3 R rennsport, které se snáze zahřívají než pneumatiky používané na závodních vozech kategorie GT3.
Vše je oděno do kompletně karbonové karoserie, přičemž ze závodního vozu GT3 byla použita pouze kapota – všechny ostatní díly karoserie byly upraveny. Přední vstupy vzduchu i prvky na blatnících byly pozměněny a kvůli snížení odporu vzduchu byla zpětná zrcátka nahrazena trojicí kamer, jejichž obraz je přenášen na displeje uvnitř vozu.
Vysoké zadní křídlo 911 GT3 R rennsport je navrženo tak, aby připomínalo křídlo kultovního závodního vozu Porsche 935/77 z vytrvalostních závodů. Otevřený zadní nárazník šetří hmotnost a zároveň slouží jako prostor pro dvě koncovky výfuku. Celkově má 911 GT3 R rennsport na váze ukázat 1240 kg, což je o 210 kg méně než sériová 911 GT3 RS.
Porsche 911 GT3 R rennsport je nabízeno v řadě barevných polepů inspirovaných historickým odkazem závodních vozů Porsche, včetně retro odstínů Star Ruby a Signal Orange. Samotná automobilka o novém autě mluví jako o „svém pravděpodobně nejžhavější okruhové nářadí vůbec“, a proto je jeho cena vysoká: 951 000 eur bez daně...
Fotogalerie |