Rozporuplný život Lídy Baarové přitom neumožňuje být na plátně docela objektivní. Řadu publikovaných životních momentů totiž odmítala a často je sama vyvracela. Jak moc se pak na ní podepsaly bouřlivé ovace tehdejší německé smetánky a Goebbelsova osobní náklonnost nebo Hitlerovy intriky či vlastní vina za smrt matky a sestry, neví přesně nikdo.
Ani megakritičtí chytrolíni , ani samotní tvůrci filmu. Odnesla si je na věčnost. Pokus aspoň trochu nahlédnout do hereččina složitého nitra se producentovi a režii Lídy Baarové přesto podařil. Divákům k zamyšlení.
Fotogalerie |
Samy okolnosti řady odporných lidských činů hrají pro vynášení soudů leckdy zásadní roli. Kolaboraci přesto neomlouvají. V nejvyšší politice ani v kumštu. Ani v sousedství, ani jinde. Ve slušné společnosti se jí prostě pohrdá. Prospěcháři, kteří z ní těží, přicházejí o čest. Tenkrát stejně, jako dnes.
I příště, kdyby se zase „otočil“ režim. Kdoví, kdo všechno by se tu stal udavačem a zas převlékl kabát!
Příběh evangelia o zrazení Krista a pravdy Jidášem Iškariotským proto stále kráčí dějinami. Je totiž nadčasový. Zradil mistra - a přítele. Za „třicet stříbrných“ jsou lidé znovu a znovu zraňováni, vyčleňováni ze společnosti, pronásledováni a tupeni. Jsou zrazovány národy a prodávána vlast.
Bůh nás chraň Jidášů. Těch kolem i v nás...