Plakáty a billboardy ministerstva vnitra začala společnost Omnimedia za 42 milionů korun vylepovat v září loňského roku. Cílem kampaně je poukázat na kroky vlády a nejen to.
„Cílené lhaní může být trestný čin,“ hrozí vnitro například na jednom z plakátů, které se objevily v českých vlacích s tím, že se policie zabývá „záměrným šířením nepravd“.
Šéf resortu Vít Rakušan schytal ostrou kritiku, že se jedná v podstatě o předvolební kampaň za státní peníze. Poběží totiž až do letošního listopadu, tedy i během voleb do Evropského parlamentu a krajských voleb.
Jenže ani to vládu neodradilo od toho, aby investovala ještě více. Jak informuje Právo, Úřad vlády si u společnosti Lion Communications objednal další „informační kampaň“ za 22 milionů korun. Ta poběží kromě venkovních reklamních ploch také na internetu a v rádiu.
„Předmětem komunikace je pravidelné informování o změnách, nařízeních, benefitech a dalších úpravách vycházejících z legislativního procesu, jež mají vliv na každodenní život. Součástí může být i akutní či krizová komunikace v případech nenadálých událostí, jež vyžadují rychlou reakci státu, nebo i komunikace jak v kontextu historického vývoje České republiky, tak aktuálního dění,“ vysvětlil premiérův mluvčí Václav Smolka.
V tomto případě budou lidé o úspěších vlády číst a slyšet do června, kdy se budou konat zmiňované eurovolby. A tak opět zesílila kritika, že si vláda ze státních peněz platí spíše předvolební než informační kampaň.
„Předvolební kampaň za státní peníze a nezapočítaná do limitu,“ komentuje v jedné z diskuzí občan Pavel fakt, že vláda na „informování veřejnosti“ vydala už 64 milionů.
„Dokonalé načasování. Jedna kampaň do termínu voleb do EU, druhá do termínu krajských voleb. To udělat Babiš, tak ho vládní média roztrhají,“ přidává se další.
Fotogalerie |