Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Expert Horák o Rakušanovi: Fialovi chce přetáhnout unavené voliče. Dobrý mix realismu a populismu

    Jakub Horák zanalyzoval novou marketingovou strategii Víta Rakušana. | foto: koláž Expresu

    Zbytečně taktizujeme, hrajeme při zdi a zklamali jsme důvěru lidí, ohlásil ministr vnitra Vít Rakušan v hojně propíraném videu minulý týden. A rozhodl se, že vyjede debatovat se svými odpůrci, načež v pondělí čelil dvěma stovkám štamgastů v karvinské hospodě. Není náhoda, že si ve volejbalové šatně rýpl i do premiéra Petra Fialy, zřejmě totiž cítí šanci „loupit“ v jeho voličské základně. „Zapůsobí proti němu jako odvážný člověk. Je to pokus přetáhnout unavené voliče koalice Spolu,“ míní spisovatel, satirik a známý marketingový expert Jakub Horák pro Expres.cz.

    Rakušan se, byť v obležení policistů, střetl tváří v tvář zhruba dvěma stovkám odpůrců. Ti ho zasypali ostrými otázkami i sprchou nadávek. Také na něj skandovali, aby podal demisi.

    Ministr vnitra se na smršť emocí připravil, dokázal zachovat klid. Že první výjezd zvládl, si myslí právě i guru politického marketingu Jakub Horák, který se proslavil mimo jiné i jako muž, který nápaditou kampaní pomohl Pirátům v roce 2017 poprvé do parlamentu.

    „Kromě toho, že se tam neříká „z Karviný“ ale „z Karviné“, zvládl Vít Rakušan svůj první výjezd do odloučených lokalit naprosto na jedničku. Dokázal tváří v tvář debatovat s lidmi, kteří na něj volali, že pokazil vše, na co sáhl a ukrajinskou vládu nazývali „fašistický kyjevský režim“,“ glosuje Horák pro Expres.cz.

    Gró Rakušanových výjezdů podle něj nespočívá ani zdaleka v tom, aby přesvědčil dvě stovky lidí v karvinské hospodě, že mají příště hodit hlas hnutí STAN. Podle Jakuba Horáka projekt cílí na úplně jinou voličskou skupinu.

    „Většina voličů současné koalice při podobných výrazech na sociálních sítích jejich autory raději zablokuje, protože z debaty s nimi stejně nic rozumného nevzejde. Dlužno ale upozornit, že cílovou skupinou výjezdu rozhodně nebylo těch dvě stě lidí, kteří se do hospody Centrum v karvinském Mizerově vešli. Finálním produktem kampaně budou samozřejmě videa na sociálních sítích, ve kterých Rakušan – na rozdíl od akademika Fialy – zapůsobí jako rozhodný a odvážný člověk,“ míní Horák.

    Vít Rakušan debatoval v Karviné.

    A to znamená, že právě na Fialovy voliče zahájil Vít Rakušan „útok“. Navíc nejen na ně. Podle Horáka má možnost přetáhnout i příznivce Andreje Babiše.

    „Většina analytiků nový marketing hnutí STAN, za kterým stojí marketingový expert Michal Repa, hodnotí jako pokus přetáhnout voliče už poněkud unavené koalice SPOLU. Já se domnívám, že ke STANu klidně mohou přejít i ti voliči ANO, kteří by rádi v politice viděli nějakou dynamiku. A ještě neztratili zbytky zdravého rozumu aby jim nepřišlo divné, že proti zdražování potravin nejvíc volá Andrej Babiš, jehož potravinářský holding na něm rekordně bohatne,“ myslí si známý marketingový expert.

    „Nová strategie STANu je velmi dobře provedeným mixem realismu a populismu. Dá se říci, že v Rakušanovi česká politika našla svého Igora Matoviče,“ uzavírá Jakub Horák.

    Fotogalerie