Aby vyřešil tuto situaci, Rohlík výrazně snížil ceny téměř 40 produktů, přičemž u 35 z nich jsou ceny nyní nastaveny na úrovni standardních značkových alternativ. U 5 položek, jako je například bezlepkový chléb, je cena stále výrazně odlišná od konvenčních alternativ, ale Rohlík snížil jejich cenu o 50 %.
Navíc Rohlík zaručuje, že ceny vybraných položek budou maximálně zastropovány do konce srpna letošního roku. Tato proaktivní změna v cenové politice má za cíl zlepšit ekonomickou situaci rodin, které musí dodržovat speciální dietu. Firma si uvědomuje, že speciální potraviny jsou často dražší než běžné alternativy.
„Tito zákazníci často musí platit výrazně vyšší ceny za potraviny, které vyhovují jejich specifickým stravovacím požadavkům. Například bezlepková mouka stojí i třikrát více než její standardní značková alternativa. V kontextu rostoucích cen za potraviny a energie to může vézt k výraznému ekonomickému zatížení těchto rodin. Může to ale také omezovat jejich přístup ke zdravým a vyváženým jídlům,“ komentuje generální ředitel Rohlíku Martin Beháň, co vedlo firmu k tomu výrazně snížit ceny vybraného sortimentu.
Rohlík také představil unikátní filtr pro potraviny se sníženým obsahem bílkovin. Tento filtr usnadňuje nakupování lidem, kteří z důvodů svého zdravotního stavu potřebují omezit příjem bílkovin ve své stravě. Spolupráce s Národním sdružením PKU (fenylketonurií) a dalšími dědičnými metabolickými poruchami přinesla inovaci, která umožňuje zákazníkům snadno vybrat potraviny s nízkým obsahem bílkovin (do 2 gramů bílkovin ve 100 gramech). Tato nová funkce v e-shopu Rohlik.cz zjednodušuje každodenní život lidí s těmito dietními omezeními, urychluje nákupy a pomáhá chránit jejich zdraví.
Rohlík garantuje, že ceny u vybraných položek zastropuje minimálně do konce letošního srpna. Věří, že tato proaktivní změna cenové politiky přispěje ke zlepšení ekonomické situace rodin, které musí speciální dietu dodržovat. Speciální potraviny jsou často dražší než ty běžné:
Zavádění těchto opatření a inovací je pro Rohlík způsobem, jak pomoci a zlepšit život lidem s dietními omezeními. Díky sníženým cenám, rozšiřování sortimentu a speciálnímu filtru mají zákazníci větší dostupnost a výběr potravin odpovídajících jejich specifickým stravovacím potřebám.
Akce se setkala s okamžitým ohlasem ze strany zákazníků. Objem prodejů u vybraných položek se zvedl o 40 % a počet zákazníků byl při uvedení nové obchodní strategie téměř dvojnásobný než v běžných dnech. Největší zájem je o bezlepkové výrobky: u některých z nich až třicetinásobný oproti předcházejícímu období. Některé kousky se proto ihned vyprodaly a Rohlík po první vlně zájmu ihned zapracoval na tom, aby se dostupnost produktů v kategorii navýšila.