„Před pár dny jsme spustili naše vánoční reklamy. V hlavním příběhu vystupuje maminka se svými dvěma syny. Maminka je Češka. Tatínek, který pocházel z Indonésie a který je miloval stejně jako oni jeho, před několika lety zemřel. Bohužel, i v době, která nás všechny zkouší a je pro každého náročná, se na sociálních sítích objevily nenávistné a sprosté reakce, které musíme jednoznačně odmítnout,“ reagoval generální ředitel společnosti Vodafone Petr Dvořák na nenávistné poznámky některých diváků.
„Važme si respektu a lásky mezi lidmi a bojujme proti zlu a nenávisti. Budeme rádi, když nás v tom podpoříte. Nic cennějšího než jeden druhého nemáme,“ doplnil na adresu nejapných poznámek a komentářů těch, jimž se nelíbil vánoční reklamní spot Vodafonu s rodinou Budimanových. Trnem v oku byli dva malí chlapci, kteří jsou napůl Češi a napůl Indonésané.
Nenávistné komentáře na sociálních sítích nejsou na českém internetu výjimkou. Před pár lety se s nimi bojoval obchodní řetězec Lidl, který do letáku umístil modela tmavé pleti.
Při pohledu na zaplněné obchodní domy IKEA, pokud zrovna není lockdown, je s podivem, že Češi švédskému gigantu tak fandí. Vždyť z jeho katalogů zboží v posledních letech skoro vymizeli plavovlasí blonďáci, zato přibylo lidí původem z Asie nebo Afriky. Takový šlendrián! „Pravého“ Seveřana aby pohledal.
Rudě musí vidět i ti, kdo mají zapnutou televizi a zrovna běží spot společností Zalando nebo Answear, které ve svých spotech hojně využívají modely s odlišnou barvou pleti a náboženským vyznáním.
Fotogalerie |