Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Češi se necítí být rasisty, reklamy s černochy a Asiaty ale nemohou vydýchat

    I když se to některým Čechům nelíbí, na reklamy, v nichž figurují lidé s odlišnou barvu pleti a z různých kultur, si musejí zvyknout. | foto: Koláž Expres.cz

    Když na to přijde, humor v reklamě Češi milují, ba co víc, dokonce ho vyžadují. Ve chvíli, kdy se objeví lidé jiné barvy pleti, už tak odvázaní nejsou. Příkladem za všechny budiž leták Lidlu s modelem ze Senegalu nebo vánoční spot Vodafonu s rodinou Budimanových. Pro méně tolerantní jedince máme špatnou zprávu. Multikulturní komerčních kampaní bude dál přibývat.

    „Před pár dny jsme spustili naše vánoční reklamy. V hlavním příběhu vystupuje maminka se svými dvěma syny. Maminka je Češka. Tatínek, který pocházel z Indonésie a který je miloval stejně jako oni jeho, před několika lety zemřel. Bohužel, i v době, která nás všechny zkouší a je pro každého náročná, se na sociálních sítích objevily nenávistné a sprosté reakce, které musíme jednoznačně odmítnout,“ reagoval generální ředitel společnosti Vodafone Petr Dvořák na nenávistné poznámky některých diváků.

    „Važme si respektu a lásky mezi lidmi a bojujme proti zlu a nenávisti. Budeme rádi, když nás v tom podpoříte. Nic cennějšího než jeden druhého nemáme,“ doplnil na adresu nejapných poznámek a komentářů těch, jimž se nelíbil vánoční reklamní spot Vodafonu s rodinou Budimanových. Trnem v oku byli dva malí chlapci, kteří jsou napůl Češi a napůl Indonésané.

    Nenávistné komentáře na sociálních sítích nejsou na českém internetu výjimkou. Před pár lety se s nimi bojoval obchodní řetězec Lidl, který do letáku umístil modela tmavé pleti.

    Při pohledu na zaplněné obchodní domy IKEA, pokud zrovna není lockdown, je s podivem, že Češi švédskému gigantu tak fandí. Vždyť z jeho katalogů zboží v posledních letech skoro vymizeli plavovlasí blonďáci, zato přibylo lidí původem z Asie nebo Afriky. Takový šlendrián! „Pravého“ Seveřana aby pohledal.

    Rudě musí vidět i ti, kdo mají zapnutou televizi a zrovna běží spot společností Zalando nebo Answear, které ve svých spotech hojně využívají modely s odlišnou barvou pleti a náboženským vyznáním.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 7:24 sobota 8. května 2021. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      86
    • Super
      22
    • Haha
      14
    • Sladký
      12
    • Tvl
      12
    • Cože
      6