Úterý 19. března 2024, svátek má Josef

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Jak jsem naháněl balík aneb Česká pošta je v tom tentokrát fakt nevinně

    To by člověk nevěřil, jaký adrenalin zažije s obyčejným balíkem objednaným v pohodlí domova v zavedeném internetovém obchodě. A to ani nešel přes Českou poštu, podotýkám. Doba přeje online nákupům a e-shopy mají žně. Jenže ani ony nejsou nafukovací a přemíra objednávek se musí někde projevit. Problémy tak řeší i ostatní hráči na trhu.

    „Vážený zákazníku, vážená zákaznice, těší nás, že vás zaujala naše nabídka a děkujeme za vaši objednávku. Jakmile bude zboží odesláno na vaši adresu, obdržíte e-mailem potvrzení o odeslání,“ bylo mi sděleno bezprostředně po objednání vybraného zboží 18. června v 17:52.

    Má radost trvala ani ne pět hodin, protože už ve 22:24 mi přišla omluva, že to s doručením zboží nebude tak horké.

    „Děkujeme za vaši objednávku a důvěru, kterou v nás vkládáte. Kvůli vysokému počtu objednávek se odeslání níže uvedeného zboží bohužel o několik dnů opozdí. Také z toho nemáme radost a velice se vám za vzniklou situaci omlouváme,“ zaznělo z online oddělení obchodu.

    Den nato, 19. června ve 12:40, následovala další, o poznání optimističtější zpráva. „Vážený zákazníku, s radostí oznamujeme, že níže uvedené zboží bylo právě připraveno k odeslání a v nejbližší době bude předáno dopravci a doručeno na vámi uvedenou adresu,“ zaznělo v další komunikaci s prodejcem.

    „Dobrý den, převzali jsme zásilku, kterou vám budeme doručovat do výdejního místa...,“ pozdravili mě téhož dne v podvečer a já se zaradoval, že v pondělí bude balík doma.

    Po víkendu se ovšem reality show zvaná Balík rozjela na plné obrátky. „Dobrý den, z důvodu plné kapacity výdejního místa nebo překročených rozměrů zásilky bohužel nemohl být váš balík do výdejního místa doručen a v depu bude uložen po dobu 7 dní,“ omluvili se v pondělí 22. června zástupci přepravní společnosti. Stejná zpráva mi došla i formou SMS s prosbou, abych změnil místo dodání.

    To jsem záhy změnil a čekal, že v dalším zvoleném výdejním místě bude situace lepší a najde se místo i pro můj balík. To se ovšem opět nestalo, a tak putoval zpátky do depa.

    „Dobrý den, z důvodu plné kapacity výdejního místa nebo překročených rozměrů zásilky bohužel nemohl být váš balík do výdejního místa doručen. Děkujeme, že jste zvolil naši společnost,“ dozvěděl jsem se pro změnu v úterý 23. června. 

    „Dobrý den, výdejní místa často nepřijmou větší zásilky a odmítají je u sebe uložit nebo na další již nemají úložní prostory. Jedinou jistou možností je doručení na adresu, například do práce nebo ke známým (alternativou je i večerní doručení po 17. hodině ve všední dny). Můžete si vybrat libovolnou adresu i den doručení, bohužel nejsme schopni přislíbit přesné časové okno rozvozu,“ doplnila v zaslaném e-mailu Casha Taliánová, halový mistr depa 14 v pražských Malešicích.

    Zavolal jsem tedy na přiložený telefonický kontakt a jal se domluvit si termín, kdy by mi zásilka mohla přijet na adresu bydliště.

    „Dobrý den, máme tu jistý problém, protože vy jste se dovolal do depa 14, ale balík je na 10 a nemáme ho naložený, a tak vám ho domů přivézt nestihneme,“ omluvil se pracovník depa a společně jsme tedy zvolili termín čtvrtek 25. června.

    Jaké bylo moje překvapení, když ve středu 24. června v 7:25 mi na mobilu pípla SMS zpráva, že balík přijede dnes v čase 12:00 až 14:00 hodin, s kontaktem na řidiče. Byli jsme sice domluvení na čtvrtek, ale co už.

    Představa, že wok pánev jezdí z místa na místo další dny až týdny mě vyděsila natolik, že jsem si vyřídil home office a vyrazil domů na místo určení. Vchodové dveře bytu jsem zaklapl ve 12:00 a ve 12:01 mi zazvonil kurýr s tím, že je před domem.

    Výtečně! Neměl jsem mu za zlé, že celé ráno a dopoledne mi nebral telefon, abych případně zjistil, kdy zhruba přijede. Nemám to za zlé ani e-shopu a smluvním místům pro dodání. Přece jen je poptávka i vlivem pandemie koronaviru vysoká a online nakupování se náramně daří, a to nejen v Česku. 

    Zarazilo mě spíše, že už dávno neexistuje jakási šikovná aplikace nebo program, který by z nabídky automaticky vyřadil výdejní místa, kde zákazníkovi a jeho zboží, ať už je velké jakkoli, pšenka aktuálně nepokvete, aby balík nejezdil sem a tam a člověk na něj nečekal věčnost. 

    Je chvályhodné, že se velcí hráči na trhu honosí tím, že myslí na ochranu životního prostředí. Věčné ježdění mi ale moc ekologické nepřijde. Ano, šikovných lidí ochotných tvrdě pracovat je dnes málo a internetové obchody a online oddělení kamenných obchodů nechtějí přijít o zákazníky, tak dělají, co se dá.

    Žádný učený z nebe nespadl a koronavirus do online nakupování navíc pořádně zasáhl, tak chápu ten nápor, který neustává, protože si Češi na tento styl nakupování rychle zvykli.

    Člověk by si klidně počkal, zajel na vzdálenější místo, případně by si převzetí zajistil jinak, kdyby věděl, na čem je. Obešel by se i bez obsáhlé komunikace a ujišťování v tom, že je na prvním místě. Zvláště když ví, že není, že je až xtý v pořadí. (Po sérii článků o České poště se sluší jen dodat, že v tomto příběhu žádnou roli nehrála, pozn. red.)

    Takhle to aspoň bylo napínavější a plné zvratů, překvapení a velmi milých oslovení. To ve finále neumí španělská telenovela ani adventní kalendář, na který je navíc začátkem léta ještě dost brzy.

    Při nákupech na síti se člověk hravě obejde bez tašky, ale bez trpělivosti, shovívavosti (a peněz) to nejde!

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 23:30 pátek 6. listopadu 2020. Anketa je uzavřena.

    • Super
      38
    • Haha
      31
    • Trapas
      31
    • Cože
      27
    • Tvl
      27
    • Sladký
      25
    Vybrali jsme pro vás

    VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

    Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

    Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

    Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

    Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

    Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...