Sobota 28. listopadu 2020, svátek má René
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz

    Nordschleife má nového rekordmana! A je to pěkný kalup!

    Severní smyčka Nürburgringu (Nordschleife) je považována za nejnáročnější okruh planety, a proto se automobilky přetahují o to, které auto ji zajede nejrychleji. Nový rekordman mezi sériově prodávanými auty se jmenuje Mercedes-AMG GT Black Series.

    O Mercedesu-AMG GT Black Series se říká, že je to víceméně závodní auto na značkách, když spousta věcí na podvozku i aerodynamice je inspirována zavodním vozem kategorie GT3.

    Mercedes se rozhodl ukázat rychlost svého aktuálně nejsportovnějšího auta s výkonem 730 koní tím, že za volant posadil továrního pilota Mara Engela a vyslal jej na Nordschleife. Výsledkem je 20,832 km dlouhý okruh zajetý v čase 6:48,047.

    Mercedes-AMG GT Black Series

    Mercedes-AMG GT Black Series

    „Byla to pořádná jízda,“ nechal se slyšet Maro Engel po zajetí rekordního kola. „V sektoru Kesselchen jsem jel okolo 270 km/h a na rovince Döttinger Höhe dokonce přes 300 km/h! AMG GT Black Series je o hodně rychlejší než GT3. Nakonec, zajet s produkčním autem na Nordschleife čas 6:48,047 v těchto podmínkách, to je něco neskutečného. Stejně jako GT3 i AMG GT Black Series nabízí spoustu možností nastavení, což mi dovolilo si najít nastavení, které mi vyhovovalo,“ dodal.

    Jen doplňme, že trať nebyla zcela suchá, teplota vzduchu byla 7 °C a teplota tratě 10 °C…

    Zajímavé je, že Mercedes prozradil, s jakým nastavením bylo rekordní kolo zajeté, takže tady je návod. Obuty byly pro AMG GT Black Series standardní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 MO, vůz byl vybaven balíčkem Track Package, což znamená, že měl bezpečnostní rám a čtyřbodové pásy.

    Mercedes-AMG GT Black Series

    Mercedes-AMG GT Black Series

    Přední splitter byl maximálně vysunut do pozice Race, dolní i horní prvek zadního křídla byl nastaven do prostřední polohy a podvozek byl snížen o 5 mm vpředu a 3 mm vzadu, aby byl zesílen Venturiho efekt na difuzoru.

    Odklony kol byly zvětšeny na maximum, tedy 3,8° vpředu a 3,0° vzadu, stabilizátory si Maro Engel nechal nastavit na nejtvrdší ze tří možností a systém kontroly trakce měl na poloze 6 nebo 7 v závislosti na tom, ve které části tratě se zrovna nacházel.

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

    Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...

    Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

    Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

    Miliardář Dědek o Pardubicích, krizi, (ne)fungování extraligy i Jágrovi

    Premium Jeho jmění se odhaduje na čtyři miliardy korun, podle magazínu Forbes je 54. nejbohatší Čech. Na přelomu roku se Petr...

    Komentáře
    Vezmeme vás na titulní stranu
    Sobota 28. listopadu 2020, svátek má René
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz