Hřib pod palbou kritiky: Další přechod na zasekané magistrále! I pěší doprava je doprava, hájí se

Magistrála v dopravní špičce? Noční můra všech řidičů. Zejména v úseku kolem Hlavního nádraží až do semaforů u Václavského náměstí se tvoří dlouhé kolony, kde auta popojíždějí maximálně krokem. Jenže právě tam se vedení Prahy rozhodlo umístit přechod pro chodce, který má ulehčit cestu mezi Vrchlického sady a starou budovou „Hlaváku“. Projekt na Twitteru představil náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib a slízl za něj pořádnou dávku kritiky. Tu odráží tvrzením, že i pěší doprava je doprava a magistrála bez lidí je „bolavou jizvou města“.

Zejména právě Piráti berou svůj cíl humanizovat magistrálu zatraceně vážně. A výše zmíněné pěší propojení jde ruku v ruce s chystanou velkolepou rekonstrukcí Hlavního nádraží, byť se formálně jedná o oddělené projekty.

„K Fantově budově zavedeme přechod pro chodce! Jedná se o samostatný projekt humanizace magistrály, který byl jednohlasně schválen radou města už v květnu 2023. Z přechodu se ale v budoucnu může stát také důležitý dílek pro vznik nové pěší tepny přes nádraží a jeho okolí,“ napsal Hřib.

Sdílel přitom videoprojekci, na níž je na magistrále vidět spousta stromečků a vesele si štrádujících lidí. Jenže to má háček. Právě v tomto místě se neustále tvoří dopravní kolony aut, která se chtějí dostat skrze město. I kvůli tomu, že stále není dokončen okruh.

Právě na to začaly poukazovat desítky lidí v diskuzi pod náměstkovým příspěvkem. Někteří konstruktivněji, jiní Zdeňka Hřiba označují za blázna či „náměstka ku*vení dopravy“. Politik se ale hájí například tím, že přeci na některých úsecích magistrály už přechody jsou a že je vůči chodcům nefér, aby museli Hlavák podcházet podzemím.

Pěší doprava je přece také doprava. Jde jen o to, že byla dlouho opomíjená. Zrovna k hlavnímu nádraží, které je přestupním uzlem pro spoustu dojíždějících studentů, zaměstnanců, ale i turistů, by ta pěší prostupnost měla být kvalitní.

„Spodem se to projít dá, ale stejně tak jako v moderních západních městech si myslíme, že není fér hnát lidi za každou cenu do podzemí. Protože ulice patří také chodcům,“ napsal například.

Na námitky, že je přeci náměstkem pro dopravu, a tak by se měl v první řadě snažit o to, jak zajistit plynulejší dopravu v Praze, třeba právě na magistrále, zase Hřib odpověděl, že ze své funkce má na starosti právě i chodce.

„Pěší doprava je přece také doprava. Jde jen o to, že byla dlouho opomíjená. Zrovna k hlavnímu nádraží, které je přestupním uzlem pro spoustu dojíždějících studentů, zaměstnanců, ale i turistů, by ta pěší prostupnost měla být kvalitní,“ vzkázal pirát kritikům.

V jiné části vlákna pak magistrálu označil za bolavou jizvu, kterou komunisté přeťali Prahu a je potřeba řešit její humanizaci.

Hlavní nádraží je celkově velice žhavým pražským tématem. Obyvatele města zaskočil nový, poněkud megalomanský a nepochybně také zatraceně drahý projekt jeho rekonstrukce. Spoustě lidem připadá, že se nová obří konstrukce do Prahy nehodí a že působí tak trochu „blízkovýchodně“.

Pravdou je, že projekt až nápadně připomíná konstrukci centrální mešity v anglickém Cambridge.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 7:14 čtvrtek 4. dubna 2024. Anketa je uzavřena.

  • 19
  • 16
  • 10
  • 6
  • 3
  • 3