„Představujeme vám vítěznou podobu odbavovací haly hlavního vlakového nádraží a jejího okolí! Vlaková nádraží jsou branami do Prahy. Bývají prvním místem, s kterým se cestující při příjezdu vlakem potkají s městem,“ informoval Zdeněk Hřib na svém Facebooku.
„Takové setkání by proto mělo být šťastné. A přesně to bylo cílem dánských architektů z Henning Larsen. Je to zkrátka velkolepé, bude to vzbuzovat diskuse, ale to je u moderní architektury světových kvalit žádané,“ doplnil nadšený radní pro dopravu.
„Na první pohled vás určitě uchvátí dřevěná střešní konstrukce, která je hlavní dominantou projektu a připomíná nějaké fantaskní rostliny nebo houby. Díky ní se celý okolní prostor prosvětlí, provzdušní, ale také propojí,“ dodal Hřib, který je novou podobou Hlavního nádraží nadšený.
Námitky, které se týkají například problematické a velmi nákladné údržby a čištění dřevěné konstrukce, nebo vhodnosti z hlediska klimatických podmínek, smetl ze stolu, prý se počítá se vším a obavy lidí se snaží mírnit.
„Krásná stavba... A to bude kde v Káhiře, Tobruku nebo snad v Kuala Lumpur?“ zeptal se ho v následné diskuzi Zdeněk, který poukázal na to, že do středoevropského klimatu je takový projekt přinejmenším „odvážný“.
„Dřevěná pergola za dvě miliardy... Ale zase je tam přechod pro chodce! Nebyly by levnější slunečníky od Algidy? Zima a vítr pod nima by byl stejnej,“ přidal svůj názor Daniel.
„Samo o sobě to není špatné, ale vůbec se to do okolní zástavby nehodí. Dřevěná konstrukce mi evokuje palmy, byla by to skvělá stavba někde v Dubaji, ne v srdci historického města,“ přitakal Martin.
„A velblouda si mám přivázat kde?“ vtipkuje další diskutují, který má za to, že by tato podoba víc slušela pohádkám tisíce a jedné noci než Praze.
„Na Piráty je to výběrko navíc dost netransparentní. To mě osobně hodně mrzí. Já jinak Vašim počinům většinou fandím. Tak snad na základě diskuzí s veřejností uznáte, že tady jste skutečně totálně přestřelil,“ vzkázal Hřibovi Vladimír, který poukázal na fakt, že se najednou objevil vítěz a už se oslavuje projekt Šťastný Hlavák.
Rozpaky budí i Hřibovo „Zatočíme s Sherwoodem“, které vyznívá velmi nerealisticky a naivně.
„Vznikne také pěší tepna přímo k historické Fantově budově přes široké schodiště a plánovaný nový přechod na magistrále. No a Sherwood už nebude Sherwoodem, ale příjemným parkem s náměstíčky,“ oponuje radní pro dopravu.
V jednom z méně příspěvků na síti X si rýpnul, že vzhledem k délce stavebního řízení a průtahům ze strany úřadů by nové Hlavní nádraží vzniklo až třeba za 30 let, a to už v Praze podle jeho propočtů bude v zimě v průměru patnáct stupňů nad nulou...
Fotogalerie |