Sobota 11. července 2020, svátek má Olga
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz

    Legrační doba: Firmy přejmenovávají své značky, kdo se nepodřídí, je rasista

    Rasový podtext se zjevně může v dnešní době skrývat všude. Své o tom vědí společnosti, které narychlo začaly přepracovávat loga a názvy svých produktů. Změny už ohlásila firma Nestlé, která stáhne z obchodů sladkosti Chicos, protože tmavá čokoláda je v nich tvarována do podoby malých chlapečků. Změny se mohou dotknout i českých produktů.

    Řada potravinářských firem si láme hlavu s tím, zda jsou názvy jejich výrobků v pořádku. Firma Nestlé už uvedla, že provede kompletní kontrolu svého sortimentu, což je zhruba dva tisíce značek a až pětadvacet tisíc produktů. 

    Společnost je připravena nejen měnit názvy, ale i přepracovávat loga, která jsou pochopitelně tím nejcennějším, co obchodní značky mají.

    „Různorodá a inkluzivní kultura je základem naší síly. Hodnoty společnosti Nestlé jsou zakořeněny v úctě a máme tak nulovou toleranci vůči rasismu nebo diskriminaci v jakékoli formě,“ uvádí Nestlé ve svém prohlášení.

    Jako první se dočkají změn sladkosti Red Skins (Rudoši) a Chicos (Chlapci). V prvním případě je problém v tom, že červené bonbony mají urážet indiány, jimž se v Americe říká stejně. Redskins je přitom název týmu amerického fotbalu ve Washingtonu, který má ve svém logu indiána.

    Název Chicos by mohl být v pořádku, ale problém je v tom, že dětské postavičky jsou tmavé, jsou totiž, ano, z čokolády! Chicos je navíc španělsky, což je jazyk, jímž mluví velká část Latinoameričanů.

    Švýcarská firma Nestlé už stanici CNN potvrdila, že přejmenuje své marshmallow sladkosti Beso de Negra. Výrobek prodávaný v Kolumbii je překládán jako „polibek od černé ženy“.

    Už před několika dny oznámil výrobce rýže Uncle Ben‘s, že dojde k proměně značky. Podobizna Afroameričana byla firmou používána už od 40. let minulého století. Měl být inspirován známým chicagským kuchařem a číšníkem Frankem Brownem.

    Obchodní značky začaly měnit svá loga, některá pak raději ruší úplně.

    „Nasloucháme našim zákazníkům, zvlášť těm z afroamerické komunity, i našim partnerům z celého světa. Uvědomujeme si, že je načase, aby se značka Uncle Ben’s posunula dál a změnila se její vizuální identita,“ uvedla společnost na svých stránkách.

    Společnost Dreyer‘s Grand Ice Cream vyrábějící zmrzlinu Eskimo Pie se veřejně omluvila za to, že její výrobky urážejí Inuity.

    „Jsme odhodlaní stát se součástí řešení rasových nerovností. Uznáváme, že je tento název hanlivý,“ míní firma, která ke svému prozření došla po více než sto letech, co název Eskimo používá. 

    „Zavazujeme se přezkoumat jazyk a ikonografii používanou v rámci více než 400 značek v našem portfoliu,“ dodávají.

    I českých obchodech se tak můžeme těšit na přepracovaná loga a přejmenované výrobky.

    Fotogalerie

    Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

    Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

    Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

    Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

    VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

    Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Sobota 11. července 2020, svátek má Olga
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz