„Problémy v tramvajové síti bohužel dále přetrvávají, zpoždění jsou nadále zejména v oblasti Palackého náměstí. Napájení v centru stále není zcela v pořádku, tramvaje se musí rozjíždět opatrněji a musí zde ztlumit topení. Na nápravě se již pracuje,“ napsal na svůj Twitter Dopravní podnik hlavního města Prahy v pondělí 21. ledna v ranních hodinách na adresu „nemohoucích“ tramvají.
Stačilo pár mrazivých dní, které v lednu nejsou tak úplně neobvyklé, a doprava v Praze začala kolabovat. O tom, že lidé vyjeli do práce autem, aby jim neomrzly končetiny pobytem v mrazivém prostředí, ani nemluvě. Cesta do práce se tak na začátku pracovního týdne stala hotovým očistcem.
A co na to magistrát? Srší humorem, primátor Zdeněk Hřib se na celostátním sněmu Pirátů v Táboře bavil přímo královsky a podělil se i s ostatními.
Svým spolustraníkům prozradil, že by chtěl být genderově korektní, takže rozhodně nemůže pojmenovat příští dopravní tunel v Praze po dívce či ženě. Praha už má Blanku. V rámci vyváženosti se tunel musí jmenovat třeba Václav nebo třeba Pavel.
„Zvolil křestní jména dvou někdejších politiků ODS, bývalého premiéra a prezidenta Václava Klause a bývalého pražského primátora Pavla Béma (ODS), jejichž politiku Piráti kritizují. Podle názoru některých se mohli v minulosti podílet na ‚tunelování‘ státního majetku,“ napsal deník Právo.
O tom, kdy bude další tunel, který má ulevit dopravě v Praze, otevřen, se ale nezmínil. Stejně jako neuvedl, kolik už stihl v hlavním městě vysadit stromů. Přece jen, volební období není nafukovací a milion stromů je milion stromů, takže není čas otálet.
Když „zamrzají“ i tramvaje, nelze předpokládat, že by Hřib a jeho spolustraníci šli houfně sázet stromy do zamrzlé půdy.
„Musí se počkat na jaro!“ Otázkou je, na které...
Fotogalerie |