Skandál okolo vymazaných křížů na letáku, který světu dal německý obchodní gigant Lidl, se na českém Facebooku řeší už minimálně od pátku.
Společnost si jako hlavní fotografii pro svůj takzvaný Řecký týden vybrala snímek z romantického ostrůvku Santorini. Jenže obchodní řetězec tradičním kostelům vymazal kříže. Prý z důvodu zachování náboženské neutrality. Aféra vůbec nepotěšila šéfa lidovců Pavla Bělobrádka, který Expresu poskytl exkluzivní vyjádření.
„Je to věcí každé firmy, jak propaguje svoje výrobky. Ale retušovat kříže slavných kostelů, aby snad někoho neurazily, mi přijde přehnané,“ sdělil nejprve Expresu vicepremiér Bělobrádek.
O nějaký čas později se ale lidovec rozvášnil o něco více a vymazané kříže přirovnal k masturbaci.
„Křesťanský klášter bez křížů, to je jako sex bez ženy,“ pochlubil se vtipným přirovnáním předseda KDU-ČSL.
I tak ale Bělobrádkovo prohlášení není ani zdaleka tak drsné jako slova jeho kolegy Mariana Jurečky. Ten Čechy nepřímo vybídl k bojkotu německého obchodního řetězce.
Fotogalerie |