Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Volkswagen ID. Buzz: Od slavné minulosti k elektrické budoucnosti

    Volkswagen ID. Buzz | foto: Volkswagen

    Elektrická retrododávka nové generace míří na trh jako alternativa ke klasickému Multivanu.

    Projekt elektrického užitkového auta dotáhl Volkswagen do konce a už v květnu začne jeho prodej s tím, že někdy na podzim by měly dorazit první kusy k zákazníkům. Hned na úvod je potřeba říci, že ID. Buzz není jen nějaká lifestylová dodávka pro městské hipstery, ale počítáno je i s užitkovou dvoumístnou, nebo na přání i třímístnou, verzí. Je to tedy opravdová alternativa k zavedenému Volkswagenu Transporter, od něhož je odvozena velice oblíbená osobní verze Multivan.

    Historii dodávek Volkswagenu asi nemusíme představovat, vždyť praotcem všech je legendární hippiesácký „busík“. Pokud jde o techniku, tak asi nikoho nepřekvapí, že ID Buzz dostane pohon známý ze současných elektrických Volkswagenů, Audi a také Škodovek. Elektromotor je umístěn vzadu a pohání zadní kola, což je dáno především použitou platformou, ale je to také hezký odkaz na původní VW T1.

    Volkswagen ID. Buzz

    Prozatím má elektromotor výkon 204 koní a baterie využitelnou kapacitu 77 kWh. Platforma je ale variabilní, může vzniknout i dvoumotorová verze s pohonem všech kol a silnější provedení s výkony až okolo 300 koní. Naopak tahle platforma umožňuje i levnější verzi se sníženým výkonem a menší baterií. Takové se ale asi na trhu objeví později.

    Vedle klasického nabíjení z běžné zásuvky (to asi moc využívané u tak velké baterie nebude) nebo třífázové zásuvky (výkonem až 11 kW, což už doma zaručí přes noc plné nabití) lze využít rychlonabíjení s výkonem až 170 kW, takže by se měl ID. Buzz nabít z 5 na 80 % kapacity za necelých 30 minut.

    Volkswagen ID. Buzz

    Rozvor je dlouhý skoro tři metry a u osobní verze v pětimístném uspořádání lze využít až 1121 litrů velký zavazadlový prostor. Sklopením zadních sedadel lze dosáhnout více než 2,2 mobjemného prostoru. Nákladní verze ID. Buzz Cargo má objem prostoru pro náklad 3,9 m3 a vejdou se do něj napříč dvě europalety. Na konkrétní specifikace jednotlivých verzí si ještě musíme počkat, stejně tak na ceník. Ale současná cenová politika Volkswagenu nenapovídá, že by byl ID. Buzz nějaká láce za pár kaček.

    Volkswagen ID. Buzz

    Praktická užitkové verze Cargo určitě najde ve firemních fleetech uplatnění. Teď je jen otázkou, jestli o elektrickou osobní dodávku budou mít zájem i soukromníci, protože takové auto je používáno spíše na dlouhé cesty. A všichni víme, jak to s tou dostupností nabíječek, hlavně těch vysokovýkonných, vypadá, když je dopravní špička a potřebujete někam dojet. Kdo někdy čekal v Německu čtyři hodiny u nabíječky, už si raději na stejnou cestu příště vezme konvenční auto se spalovacím motorem. Inu, Multivan „v té-dé-íčku“ s dojezdem 1100 km na jedno natankování, které trvá asi tři minuty, má pořád proti elektrické „alternativě“ určité přednosti. A lidé, kteří si mohou koupit nový Multivan, asi úplně neřeší, jestli nafta stojí třicet nebo padesát korun litr…

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:46 čtvrtek 14. července 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      8
    • Haha
      5
    • Cože
      5
    • Trapas
      4
    • Sladký
      4
    • Tvl
      4