Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nové SUV Grecale má za úkol postavit Maserati na nohy

    Maserati Grecale Trofeo | foto: Maserati

    Italský soupeř pro Porsche Macan má stále ještě plnotučný šestiválec, ale bude také elektrická verze.

    Nové menší SUV od Maserati míří na trh a dostalo jméno Grecale. Jak se dalo očekávat, novinka využívá prakticky shodný technický základ s Alfou Romeo Stelvio. Obě auta jsou podobně velká, ale mají trochu jiné naladění podvozku a řízení, takže zcela zaměnitelná nebudou. Maserati má v rámci koncernu Stellantis zastávat pozici vrcholné značky konkurující například Porsche, tomu by měl odpovídat i jízdní projev a dynamika.

    Maserati Grecale Trofeo

    Když už jsme u toho, Maserati Grecale bude možné objednat s nastavitelným pneumatickým odpružením (s možností zvětšení světlé výšky až o 65 mm), v příplatkové výbavě budou i účinnější brzdy se šestipístkovými třmeny. Zatím se jako s vrcholem musíme spokojit s přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,0 litru, který vychází z jednotky použité v supersportu MC20. Motor z řady Nettuno nabídne ve sportovně laděné verzi Trofeo výkon 530 koní a točivý moment 620 Nm. Grecale Trofeo zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a rozjede se na 285 km/h.

    Maserati Grecale Trofeo

    Zajímavé je, že pro SUV Grecale byl motor vybaven jiným systémem mazání (na rozdíl od MC20 nemá oddělené mazání se suchou skříní, ale konvenční systém), má vypínání jedné řady válců, takže se z něj při nízkém zatížení stane tříválec, a používá rovněž zajímavý systém se zapalováním pomocí tzv. předkomůrky. Něco podobného používaly staré diesely a podle Maserati to zvyšuje účinnost spalování, zvyšuje výkon a snižuje spotřebu a emise.

    Vedle šestiválce budou prodávány i dvě verze mild-hybridu s elektrickou asistencí zážehovému čtyřválci. Verze GT má výkon 300 koní a točivý moment 450 Nm, provedení Modena pak 330 koní a stejných 450 Nm. Obě akcelerují na 100 km/h za méně než šest sekund a rozjedou se na 240 km/h. Později dokonce dorazí plně elektrická verze s velkou baterií o kapacitě 105 kWh.

    Maserati Grecale Trofeo

    Jednotlivé verze nového SUV Maserati se liší především výbavou a prvky designu, ale odlišná je i technika. Všechny verze mají pohon všech kol a osmistupňový automat ZF. Základní GT ale nemá standardně zadní, elektronicky řízený samosvorný diferenciál, ten mají jen provedení Modena a Trofeo. Pneumatické odpružení je dodáváno standardně jen k šestiválci. Jednotlivé verze se liší i velikostí kol od 19“ do 21“. Zajímavé je, že šestiválec bez pomocné baterie má větší zavazadlový prostor (570 litrů vs. 535 litrům mild-hybridů), takže si ho doma snáze obhájíte jako rodinné auto.

    Maserati Grecale Trofeo

    Dnes je už zvykem, že každé nové auto musí být vybaveno armádou bezpečnostních a asistenčních systémů a nějakou formou infotainmentu s dotykovým displejem a možností propojení mobilního telefonu. A ani u Grecale tomu samozřejmě není jinak. Maserati už sice k modelu Grecale spustilo konfigurátor, ale český ceník ještě k dispozici není.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 15:00 středa 27. července 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      8
    • Cože
      4
    • Tvl
      4
    • Trapas
      3
    • Haha
      2
    • Sladký
      2