Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Porsche 911 S/T: Skvělá oslava 60. narozenin modelu 911

    Porsche 911 S/T | foto: Porsche

    Už celých 60 let platí Porsche 911 za ukázku řidičského sportovního auta. U příležitosti oslav toho výročí vznikla verze 911 S/T určená pro vyznavače toho nejryzejšího řidičského zážitku.

    Výroční edice 911 S/T kombinuje to nejlepší z provedení 911 GT3 Touring a 911 GT3 RS a přináší tak jedinečný mix agility a jízdní dynamiky. K pohonu slouží atmosférický šestiválcový boxer objemu 4,0 litru o výkonu 525 koní původem z 911 GT3 RS a je spojen s přímo řazenou převodovkou a kratším stálým převodem. Když k tomu přidáte odlehčenou konstrukcí s hmotností pouhých 1380 kg, dostanete nejlehčí provedení aktuální generace „devětsetjedenáctky“ 992. Připlatit si navíc můžete za Heritage Design Package, který je inspirován závodními verzemi 911 S z konce 60. a začátku 70. let.

    Porsche do konstrukce 911 S/T promítlo své zkušenosti z řady GT a motorsportu a tohle auto je postaveno pro maximální požitek z jízdy na klikatých okreskách. Konstruktéři se mimo jiné zaměřili na minimalizaci neodpružených a rotujících hmot jak v motoru, tak v kolech, tak na brzdách, a to vše přináší nebývalou přesnost a bezprostřednost reakcí auta. Na rozdíl od 911 GT3 RS nebyl vývoj 911 S/T zaměřen na ježdění na okruhu, ale spíš na běžné silnice.

    Porsche 911 S/T

    Na nízké hmotnosti se podepisuje celá řada vylepšení. Přední kapota, blatníky a dveře jsou z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), auto jezdí na hořčíkových kolech, je vybaveno karbon-keramickými brzdami, lithium-iontovu startovací baterií a lehkými skly. Slabší je i akustická izolace, chybí řízení zadních kol a kilogramy se podařilo ušetřit i na pohonném ústrojí, takže 911 S/T je o 40 kg lehčí než 911 GT3 Touring s přímo řazenou převodovkou. Pro 911 S/T byla vyvinuta nová lehčí spojka s jednohmotovým setrvačníkem, která snižuje rotující hmotu o 10,5 kg.

    Atmosférický boxer propůjčuje 911 S/T zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a auto dosahuje maximální rychlosti 300 km/h. Vzrušující zážitky umocňuje zvuk linoucí se z odlehčeného sportovního výfukového systému. Porsche 911 S/T je jediná současná 911, která kombinuje přední zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými rameny se víceprvkovým zavěšením zadních kol bez řízení zadní nápravy.

    Porsche 911 S/T

    Aerodynamika byla rovněž optimalizována spíš pro běžné silnice než pro závodní okruhy. Anatomická karbonová sedadla jsou v sériové výbavě, sportovní sedadla Sport Seat Plus nastavitelná ve čtyřech směrech jsou k dispozici bez příplatku. Přístrojový panel a hodiny paketu Sport Chrono jsou vyvedeny v klasickém zeleném barevném schématu Porsche. Nová barva karoserie Shoreblue Metallic a barva ráfků kol Ceramica jsou k dispozici exkluzivně pro 911 S/T. Porsche Design exkluzivně zákazníkům 911 S/T nabízí také chronograf 1–911 S/T s titanovým pouzdrem 911 S/T, strojkem Porsche Design WERK 01.240 s certifikací COSC a funkcí flyback.

    Porsche 911 S/T lze už objednat za cenu 292 187 eur, vyrobeno bude pouze 1963 vozů.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 23:23 neděle 3. prosince 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      15
    • Haha
      6
    • Cože
      5
    • Trapas
      5
    • Tvl
      5
    • Sladký
      4