Audi ukazuje svoji vizi budoucnosti aut, skysphere concept se umí natáhnout o čtvrt metru

Na přehlídce elegance v kalifornském Pebble Beach nejsou k vidění jen nádherná stará auta, ale i koncepty, které mají ukazovat, co nás v blízké budoucnosti čeká.

Elektrické Audi skysphere concept má být sportovní roadster i autonomní GT v jednom. Svým pasažérům má umět nabídnout jak sportovní svezení, tak i zážitky, které s řízením jako takovým nesouvisí. Jak to chce udělat? Má variabilní rozvor náprav!

Audi skysphere concept

Pokud bude auto v režimu Sports, můžete jej řídit, budete mít k dispozici volant a pedály a auto bude mít krátký rozvor a délku 4,94 metru.

Když jej přepnete do autonomního režimu Grand Touring, volant i pedály se zasunou, rozvor je prodloužen o 250 mm stejně jako celková délka karoserie, podvozek je posazen o 10 mm výše než v případě režimu Sports a vy už si pak jen vychutnáváte hýčkající komfort a ubíhající malebnou krajinu.

Audi skysphere concept

Na první pohled zaujme dlouhatánská přední kapota, pod níž jsou schovány jednak komponenty elektrického pohonu, jako je nabíječka nebo DC/DC měnič, a jednak věci související se systémem prodlužování rozvoru, jako jsou servomotory, elektronika a další mechanické části. Vedle toho se tam ukrývají i dva prostory pro (na míru) vyrobené golfové bagy, bez kterých se žádný nejen kalifornský švihák neobejde.

Audi skysphere concept

O pohon Audi skysphere concept se stará vzadu umístěný elektromotor s výkonem 632 koní a točivým momentem 750 Nm, což auto o hmotnosti 1800 kg (rozležena je mezi nápravy v poměru 40:60) rozjede na „stovku“ za rovné čtyři sekundy. Napájení elektrickým proudem zajišťuje baterie s kapacitou přes 80 kWh a to by v režimu Grand touring mělo stačit na ujetí více než 500 km dle normy WLTP.

Audi skysphere concept

Že je možné prodlužovat rozvor a měnit tak charakter auta, o tom už řeč byla, ale není to jediná vychytávka na podvozku. Audi skysphere concept je vybaveno pneumatickým odpružením s tříkomorovými měchy, které mají jednotlivé komory na sobě nezávislé a lze je samostatně deaktivovat a tak měnit charakter podvozku velice komfortního po sportovní. Systém řízení steer-by-wire nemá žádné mechanické spojení mezi volantem a koly, což opět nese různé benefity v podobě možnosti volby převodu řízení nebo velikosti přenášených sil. Navíc řízena nejsou jen přední, ale i zadní kola.

Audi skysphere concept

Audi skysphere concept je první ze tří studií, kterými chce automobilka z Ingolstadtu nastínit své vnímání ježdění auty budoucnosti. Následovat bude ještě letos koncept grandsphere a příští rok urbansphere. Pro nás je důležité, že stále budou mít alespoň v nějakém režimu volant a bude možné je řídit.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 úterý 21. prosince 2021. Anketa je uzavřena.

  • 13
  • 8
  • 6
  • 6
  • 5
  • 5