Celý svět si připomíná Karla Lagerfelda, jednoho z nejvlivnějších módních návrhářů, jehož si spojujeme s haute couture neboli vysokou krejčovinou, na kterou běžný člověk nikdy nedosáhne. Jenže faktem je, že osobnost Karla Lagerfelda ovlivnila každodenní oblékání mnohem víc, než by se mohlo zdát.
Kromě toho, že v roce 1983 převzal otěže módního domu Chanel, a jak se sám nechal několikrát slyšet, znovu ho probudil k životu, vytvořil vlastní módní značku, prostě jen Karl Lagerfeld. Ta byla pro běžného spotřebitele cenově mnohem dostupnější.
Tím to ale zdaleka nekončil, protože v roce 2004 udělal Karl Lagerfeld něco, co bylo do té doby téměř nemyslitelné. Módní návrhář se podílel na kolekci módního řetězce H&M, což v té době platilo za velmi odvážný krok. Není překvapující, že kolekce zaznamenala rekordní úspěch a do pár hodin byla vyprodaná!
Právě tímto krokem se haute couture začala promítat do konfekcí. Dalo by se říct, že díky Karlu Lagerfeldovi se v běžných módních řetězcích začaly objevovat prvky elegance luxusních módních domů.
Karl Lagerfeld sice čerpal jako řada módních návrhářů z minulosti, ale jak s oblibou tvrdil, aby minulé věci fungovaly v přítomnosti, musí se jim „ufiknout“ kořeny tak, aby mohly začít růst nové.
Díky Lagerfeldovi bylo znovuoživeno například tvídové sako, které se zase začalo objevovat v kolekcích řady módních řetězců, například v kombinaci s teniskami.
Lagerfeld se snažil být neustále v obraze, mít rozhled a neustále držet krok s mladými. Pod jeho vlivem se v módě také objevují například kožené prvky, cvočky a další doplňky s rebelským nádechem.
Ať už je nám tedy svět módy blízký, nebo ne, téměř každý si někdy pořídil kus oblečení v jednom z nejběžnějších módních řetězců. Tím pádem si tak nevědomky pořídil kus od Karla Lagerfelda.
Fotogalerie |