VW Arteon: Zvětšený a luxusnější

Zvětšený a luxusnější nástupce modelu CC je vlastně i prozatímní náhrada za Phaeton.

Volkswagen Arteon je především duchovním nástupcem modelu CC. Základní techniku tak opět sdílí s Passatem, v tomto případě tedy platformu MQB s motory vpředu napříč a pohonem předních kol. Zajímavé ale je, že toto luxusnější a lépe vybavené provedení vlastně bude prozatím sloužit i jako náhrada za Phaeton, i když ten samozřejmě cílil na trochu jinou skupinu zákazníků. Soupeřem Volkswagenu Arteon bude třeba BMW řady 4 Gran Coupé. Na rozdíl od minulého modelu CC je Arteon pětidveřový liftback.



Pod kapotou se začíná u výkonu 150 koní, který nabídne zážehový čtyřválec 1.5 TSI Evo s vypínáním poloviny válců. Stejný výkon bude mít také základní diesel 2.0 TDI. Ten bude k dispozici i s výkonem 190 koní a rovněž v provedení BiTDI o výkonu 240 koní. Nejsilnější provedení má pod kapotou zážehový motor 2.0 TSI o výkonu 280 koní, který bude standardně spojen s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Tu mají všechny motory o výkonu 190 a více koní.



Volkswagen Arteon přebírá nejmodernější bezpečnostní a komfortní asistenty z Passatu včetně digitálního přístrojového štítu, adaptivního tempomatu s čtením dopravních značek a dokonce i systém částečně autonomní jízdy na dálnici nebo v koloně se schopností vyhnout se například vybočujícímu kamionu. Upraven byl i systém přisvěcování do zatáček, Arteon totiž bude díky GPS a kameře vědět, že se k zatáčce blížíte, a osvítí důležité body ještě před zatočením volantem. Na trh má Volkswagen Arteon dorazit v průběhu léta a očekávány jsou ceny o nějaké to procento vyšší než u stejně vybaveného a stejně výkonného Passatu.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
22010
9484