Mercedes-Benz třídy S: Chtějí být nejlepším autem světa

Třída S chce být po faceliftu opět nejlepším autem světa. Dostala nové řadové šestiválce a řídí se skoro sama.

Ačkoli prošel Mercedes-Benz třídy S rozsáhlou modernizací, není to skoro vidět. Pozorné oko si ale jistě všimne nově tvarovaných nárazníků, jiné grafiky světlometů a několika dalších detailů. Ovšem to důležité se odehrává pod kapotou, především v elektronickém mozku auta. Třída S totiž dostala modernější asistenční systémy, které již dokážou auto řídit samočinně. Tenhle Mercedes už vlastně vůbec nepotřebuje řidiče, ale současná legislativa ještě neumožňuje, aby auto jelo samo. Stačí nějak vozidlo „oblbnout“, aby si myslelo, že držíte volant. A pak se samo udrží v pruhu, po stisku páčky blinkrů samo změní pruh, udržuje si odstup a dokonce díky informacím z navigace umí samo zpomalovat před příliš ostrými zatáčkami, křižovatkou nebo kruhovým objezdem. Drobností je pak systém samočinného parkování a rovněž možnost dálkově ovládat vozidlo pomocí klíčku. Tuhle funkci už představilo konkurenční BMW řady 7.



Pod kapotu Mercedesu třídy S se nastěhovaly nové řadové šestiválce. Třílitrový diesel má ve verzi S 350 d výkon 286 koní a točivý moment 600 Nm, verze S 400 d má pak výkon 340 koní a točivý moment 700 Nm. Později přijdou řadové šestiválce spalující benzín, které budou mít i přeplňování elektrickým kompresorem. Nebude chybět ani několik hybridních verzí včetně plug-in hybridu s dojezdem čistě na elektřinu 50 km.



Zajímavější jsou osmiválce. Verze S 560 4Matic má nový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitrový V8, který nabízí výkon 469 koní a točivý moment 700 Nm. Umí běžet jenom na čtyři válce, to kvůli spotřebě a emisím. Čtyřlitr má také AMG S 63 4Matic+, v tomto případě ovšem nabídne až 612 koní a 900 Nm. Bude i dvanáctiválcové S 65, které po posunutí omezovače pojede 300 km/h.



Zajímavostí je modernizovaný aktivní podvozek Magic Body Control, který nově funguje až do rychlosti 180 km/h a pomocí kamer snímá vozovku. Pokud detekuje nerovnost, auto na ni připraví, aby byla jízda co nejkomfortnější. Vylepšená třída S se umí dokonce naklánět do zatáček pod úhlem až 2,65°, aby posádku neobtěžovalo velké přetížení. V prodeji se Mercedes-Benz třídy S se všemi hračkami objeví v červenci.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
6825
4287