Jeep Compass: Velká modernizace

Velká modernizace se dotkla Jeepu Compass. Konečně vypadá jako opravdový Jeep.

Nový Jeep Compass dorazil i v evropském provedení. Sice se jedná o globální model, ale odlišnosti pro jednotlivé trhy jsou zřejmé. Americká verze má třeba jinak koncipované nárazníky, světlomety a rozdíly najdeme i v interiéru. Základní technika je ale stejná a Jeep se chlubí nejlepšími terénními schopnostmi v dané třídě. Toho ale asi nebude zase tak těžké dosáhnout, když se podíváme na silnice orientovanou konkurenci s pohonem předních kol. Vedle předokolky můžete mít v Jeepu Compass i čtyřkolku, která by toho měla v terénu zvládnout opravdu hodně. Například verze Trailhawk se chlubí o 25 mm vyšším podvozkem a celkovou světlostí 229 mm.



Základem je turbodmychadlem přeplňovaná zážehová 1.4 MultiAir s výkonem 140 koní. Tu můžete mít jen s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou. Silnější provedení o výkonu 170 koní má devítistupňový automat a čtyřkolku. Nešlo by to ovšem bez dieselu, motor 1.6 Multijet má parametry120 koní a 320 Nm. Ten je také nabízen jen jako předokolka s manuálem. Dvoulitrový diesel má výkon 140 koní, točivý moment 350 Nm a dostanete ho jen s pohonem všech kol. Vybrat si můžete mezi manuálem a automatem. Nejsilnější dvoulitrový diesel má 170 koní a je k dispozici pouze s automatem a pohonem všech kol.



Zásadní modernizace se dotkla bezpečnostních a asistenčních systémů a také výbavy i funkcí multimediálního systému. Prodej evropské verze Jeepu Compass bude zahájen v létě a základní ceny na jednotlivých trzích se budou pohybovat kolem 25 000 eur, tedy asi 670 000 korun.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
6100
4722