Honda Civic Type R: Dvoulitr s turbem zůstává

Ostrý Civic desáté generace si ponechává dvoulitr s turbem a vrací se k nezávislému zavěšení vzadu.

Honda neváhala na autosalonu v Ženevě představit také provedení Type R již desáté generace modelu Civic. Proti současnému Civicu Type R se základní recept nemění, pod kapotou pracuje pořád přeplňovaný dvoulitr VTEC a přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku pohání přední kola. Podle Hondy byl motor přepracován, aby měl rychlejší reakci na plyn, plynulejší dodávku výkonu a zároveň byl kultivovanější. Výkon 320 koní a točivý moment 400 Nm slibují solidní dynamiku, která bude limitována především trakcí předních pneumatik.



Honda uvádí, že Civic Type R byl vlastně od základu přepracován, aby úplně změnil vnímání auta, se kterým můžete jezdit každý den po normální silnici a zároveň ho kdykoli vzít na závodní okruh. Honda nešetří termíny jako „bez kompromisů“ a „důvěrné spojení s řidičem“. Jen doufáme, že systém automatických meziplynů půjde vypnout, aby mohl řidič tuhle velmi delikátní činnost případně trénovat sám. Přesně trefený meziplyn při nájezdu do zatáčky je jedním z nejvíce odměňujících pocitů za volantem, hned po perfektně zvládnutém přetáčivém smyku se zadokolkou.



To sice u předokolky, jako je Civic Type R, nehrozí, ale Honda se zase vrátila k nezávislému zavěšení i na zadní nápravě, takže snad bude nový ostrý Civic také lépe jezdit, nebude na mizerném povrchu tolik uskakovat ze stopy a zároveň bude použitelnější a na delší cestě komfortnější a kultivovanější. Nové je i zavěšení vpředu, respektive jeho naladění. Točivý moment motoru nemá být přenášen do řízení, odezva by měla být ostřejší a chování v zatáčce pak neutrálnější. Na ovladatelnosti se má podepsat i ve srovnání s minulou generací o 38 % vyšší torzní tuhost karoserie.



Honda se rovněž chlubí nejlepším poměrem mezi přítlakem a aerodynamickým odporem ve své třídě. Právě aerodynamika nové generace byla odladěna tak, aby byl Civic Type R při vyšší rychlosti stabilní. Zároveň se ale povedlo snížit aerodynamický odpor a Type R dosáhne vyšší maximální rychlosti. Na trhu se nový Civic Type R objeví v létě, není ovšem zatím jisté, kdy dorazí k nám. Výroba bude probíhat ve Velké Británii, ale protože se bude ostrý Civic poprvé vozit oficiálně i do USA, dá se očekávat veliký zájem a s tím související velmi dlouhé čekací lhůty.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
21319
12740