Elektřina míří do rallyekrosu

Po úspěchu série Formula E dojde také k elektrifikaci rallyekrosu!

Rallyekros aktuálně prožívá velký boom, psali jsme o tom v minulém vydání SPEEDu, a chce se udržet v sedle co nejdéle, proto také promotér World RX ve spolupráci s FIA a automobilkami plánuje zavedení čistě elektrických vozů. Nestane se tak dříve než v roce 2020, ale lze to brát za hotovou věc. Už Volkswagen na začátku loňského roku tlačil na vznik rallyekrosové série, kde by se závodilo s elektromobily, a rakouská společnost STARD, jejímž majitelem je bývalý soutěžák Manfred Stohl, dokonce na základě Peugeotu 207 postavila první rallyekrosové auto s pohonem všech kol.



Americká série GRC třídu elektromobilů zavede už v příští sezóně. Ani po zavedení ve World RX ale nebudou auta s klasickými spalovacími motory a ta poháněná elektřinou závodit v jednom závodě proti sobě. Budou ovšem závodit během stejných závodních víkendů, přičemž třída Supercars by nadále měla hrát prim.



Je ovšem pravda, že charakter rallyekrosu – krátké kvalifikační rozjížďky na čtyři kola a finále na šest kol – je pro použití elektřinou poháněných aut ideální. A pokud by měla tvar běžně vyráběných modelů, které každý den potkáváme na silnicích, je to pro automobilky o to zajímavější. Paul Bellamy, výkonný ředitel World RX, si ale nemyslí, že by elektrická auta nějak ovlivnila aktuální tvář mistrovství světa v rallyekrosu, a přirovnává to k F1, kterou vznik série Formula E nijak nezměnil.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
15784
16876