Audi Q8 sport concept: 476 koní s hybridním pohonem

Skrývá se v něm sice hybridní pohon, ale tohle SUV má 476 koní a upaluje 274 km/h.

Možná jste zaznamenali, že Audi před několika měsíci představilo koncept hybridního SUV Q8. Audi Q8 sport concept je dalším příběhem na podobné téma, který kombinuje šestiválec 3.0 TFSI s elektrickým kompresorem a elektromotory. Automobilka na něm chce ukázat, jak snadno lze snížit reálnou spotřebu i emise a zároveň zlepšit dynamiku. Na rozdíl od jiných koncepcí tohle není moderní plug-in hybrid, ale poměrně „jednoduchý“ mild-hybrid, který se bez spalovacího motoru téměř neobejde a doma si ho v zásuvce nenabijete. Audi si zkrátka takhle nějak představuje pohon blízké budoucnosti v konvenčních autech.



Elektrickým kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI má výkon 450 koní, což by samo o sobě na velké SUV určitě bohatě stačilo. Auto je ale vyzbrojeno 48V elektrickým systémem a mezi motorem a samočinnou převodovkou má integrovaný malý elektromotor o výkonu 27 koní a točivém momentu 170 Nm, který slouží zároveň jako startér a generátor. Z něj se při brzdění nebo ustálené jízdě nabíjí kompaktní akumulátor s kapacitou 0,9 kWh. Audi při normální jízdě pojede vždycky na benzín, výhradně na elektřinu s ním hnete maximálně při parkování. Akumulátory poskytují elektřinu kompresoru, který se už za 250 milisekund roztočí na 70 000 min-1, což je mnohem rychleji než v případě konvenčních výfukových turbodmychadel. Elektromotor pak spalovacímu motoru asistuje při akceleraci.



Celkový výkon mild-hybridního pohonu je 476 koní a dosahuje točivého momentu 700 Nm. Z nuly na 100 km/h Audi Q8 sport concept akceleruje za 4,7 sekundy a rozjede se na 274 km/h. Audi uvádí reálný dojezd 1200 km a kombinovanou spotřebu 7,1 litru na 100 km. A jen tak mimochodem, ty třiadvacetipalcové ráfky s pneumatikami 305/35 R 23 se dostanou do sériové výroby.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
19035
14030