5 absolutně nejlepších aut od Peugeotu v historii

Peugeot patří mezi nejzajímavější výrobce aut v historii.

Ačkoli je dneska všichni znají jako automobilku, začínali jako výrobce soli, pepře a mlýnků na kávu v roce 1842. Postupně pak přešli na kovové výrobky jako kostry deštníků nebo drátěná kola do bicyklů. A tak začal jejich zájem o auta. Dnes je to gigant, který zápasí se značkami jako Mercedes nebo BMW. Jaká jejich auta byla nejlepší? Pokusili jsme se to zmapovat!

1. - Peugeot 504 (1968 - 1983)




Poprvé se Peugeot 504 objevil v Paříži v roce 1968. Šlo vlastně, v porovnání s předchůdcem 204, o docela konzervativní auto s podélným motorem pohánějícím zadní kola. Bylo to senzační prostorné auto na velké vzdálenosti, které se stalo ještě populárnější, když začaly vznikat variace jako pickup, kupé nebo kabriolet. Nakonec se stalo nejprodávanějším autem v historii Peugeotu.

2. - Peugeot 505 (1979)




Když byla pětsetpětka představena v roce 1979, hned si ji spousta lidí zamilovala. Šlo o jedno z nejoblíbenějších aut v rozvojových zemích. Proč? Byla cenově dostupná a velice hravě si poradila s jízdou po ne zrovna kvalitních silnicích. Celý ten její osobitý design vznikal tak, aby auto vydrželo skutečně drsné podmínky. Možná vás překvapí, že ačkoli v Evropě se auto přestalo vyrábět v roce 1993, v Nigérii je pořád ve výrobě! Existuje i verze s třetí řadou sedaček, kam se vejde osm lidí.

3. - Peugeot 403 (1955 - 1966)




Tohle auto vznikalo ve spolupráci s italskou designovou značkou Pininfarina a šlo o první spolupráci Peugeotu a Pininfarina, která se dostala také do USA. Ačkoli měla 403 nahradit 203, obě auta se začala prodávat naráz. 403ka ale měla víc prostoru uvnitř, ačkoli si jinak byly oba vozy dost podobné. 403 mělo v motoru také víc schovaných koní, takže to bylo i sakra živé autíčko, které si oblíbili na celém světě. Možná i pro svou podobu s Mercedes-Benz 190 co se tvaru, velikosti a výkonu týče.

4. - Peugeot 306 (1993)




V roce 1993 se Peugeot rozhodl trochu otestovat vody v sektoru hatchbacků a tak vznikla třistašestka. Jak se nakonec ukázalo, šlo o jedno z nejpopulárnějších aut tohoto výrobce. Následující rok pak představili třídvéřovou variantu s dvoulitrovým motorem a v roce 1997 pak došlo k velkému faceliftu celého vozu.

5. - Peugeot 407 2.7 Coupe (2005)




Salónní 407 měla nahradit Peugeot 406 a měla odvážný nový design s prodlouženým čumákem a výraznou maskou chladiče. Coupe verze šla trochu jiným směrem. Bylo to trochu konvenčnější auto, mělo elegantní kožené sedačky, kožený volant, vytvarované a pohodlné sezení pro pasažéry vzadu. Velkým skokem vpřed byl také V6kový motor, který už v té době hojně používal Land Rover a Jaguar. Jasně, není to levné auto, ale dodnes se prohání na silnicích a těší spoustu spokojených majitelů.

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
21088
10813