Reklama Gillette rozzuřila nejen muže: Jsou to toxicky maskulinní burani

Nová reklama Gillette ukazuje muže jako burany. | foto: reprofoto: The Guardian

Nový reklamní spot na Gillette vyvolal vášnivé reakce. Víc než o holení je totiž o morálce, o tom, jak by muži měli používat svou sílu. Projekt chce upozornit na škodlivou formu mužství a sexismus, který nás obklopuje. Jedni tvrdí, že je reklama podporou feminismu a vyhrožují bojkotem výrobků společnosti, druhý tábor reklamu kvituje.

Společnost Gillette vypustila na sociální sítě nový reklamní spot. Tentokrát se ale nedočkáte ani tak propagace novinek ve světě holení jako apelu na morálku. Celý spot se potom točí podle hesla „Gillette, pro muže to nejlepší“ (The best ban can get).

Šikana, hnutí Me Too proti sexuálnímu harašení, toxická maskulinita... Je to opravdu pro muže to nejlepší?“ ptá se hlas, který spotem provází.

V první části video zobrazuje příklady nesprávně použité mužské síly, šikany, sexistické Me Too narážky v televizní produkci a násilí.

„Je to opravdu pro muže to nejlepší?“ ptá se s naléhavostí hlas v reklamě a dodává, že už nejde používat dokola ty samé výmluvy typu „Kluci jsou prostě kluci“ (Boys will be boys).

Změna nakonec přišla,“ zdůrazňuje dramaticky hlas a v reklamě se začnou objevovat zprávy, které pojednávají o sexuálních útocích mužů v rámci hnutí Me Too. Už nebude cesta zpátky, protože my věříme v to nejlepší, co muži mají, pokračuje hlas.

Od této chvíle spot začne ukazovat příkladné chování mužské populace a zobrazuje muže jako skvělé otce, jako spravedlivé zaměstnavatele nebo jako muže činu, kteří se rádi zastanou slabšího. Někteří už takoví jsou. Ale není jich pořád dost. Protože z chlapců, kteří se dnes dívají, se stanou muži zítřka,“ apeluje hlas.

Význam hesla „Pro muže to nejlepší“ se tak mění spíš na „To nejlepší, co můžeme být“. Nikoho nepřekvapí, že reklama sklidila notnou dávku kritiky, stejně jako nadšené ohlasy. Někteří upozorňují na to, že jde o feministickou propagandu, jiní se ohání tím, že je to pro muže urážlivé a vyhrožují, že si přestanou kupovat produkty společnosti Procter & Gamble.

„Společnosti by měly přestat pít krev svým zákazníkům! Končím s touto společností,“ píše jeden z bývalých zákazníků na Twitteru. „Nepotřebujeme cpát politiku ke gelu na holení!“ rozčiluje se další. „Děkujeme za moralizování od nadnárodní společnosti, u které byl nedávno odhaleno, že profitovala z dětské práce!“ upozorňuje jeden z diváků. „Je dobré si uvědomit, že společnosti točí podobné spoty jen proto, že je to zrovna v módě, tudíž jim jde jen o zisk, nikoliv o dobro!“ upozorňuje další kritický hlas a naráží na to, že to není tak dávno, co společnost dělala reklamu, kde se to sexismem jen hemžilo. 

Společnost Gillette negativní reakce na reklamní spot promazává, na což lidé na sociálních sítích upozorňují.

Na Twitteru zmizela řada negativních komentářů, které upozorňují na reklamní spoty z minulosti, ty naopak  sexistické narážky obsahují.

Gillette

Na oficiální facebookové stránce společnosti není momentálně ani jeden komentář, což u stránky, která má přes milion followerů, není běžné. 

Fotogalerie

Komentáře