Lída Baarová byla vyhledávanou představitelkou sličných dívek a mladých žen. Ve třicátých letech dvacátého století byla díky svému talentu a hlavně kráse pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, kde se seznámila s Gustavem Fröhlichem a posléze se zamilovala do Josepha Goebbelse. Právě tato událost jí převrátila život na ruby.
Fotogalerie |
Nejenže po provalení jejich románku musela Německo opustit, navíc byla po skončení druhé světové války vyšetřována a v Česku vězněna rok a půl za údajnou kolaboraci.
Kvůli milostnému poměru s nacistickým prominentem Goebbelsem si Baarová nesla cejch, za který později tvrdě zaplatila celá její rodina.
Maminka Ludmila zemřela během policejního výslechu na infarkt, sestra Zorka Janků neunesla vyhazov z divadla a zabila se skokem ze střechy rodinné vily. Milovanému otci Karlu Babkovi museli amputovat nohu, když na místo léčby silné cukrovky, chodil po úřadech a sháněl peníze na právníky, aby Lídu dostal z vězení. Ve vypjaté poválečné době plné hysterie se totiž hovořilo i o tom, že bude Baarová veřejně popravena.
A právě během natáčení záběrů z věznice vznikly snímky, ze kterých jde strach. Krásnou Pauhofovou totiž proměnili maskéři k nepoznání a pokud bychom nevěděli, že jde o snímky z natáčení filmu, možná bychom opravdu uvěřili, že byla Táňa opravdu uvězněná.
A práci maskérů si nemůže vynachválit ani Táňa. „Přestože to tak může působit, neseděla jsem v maskérně půl dne. Na filmu se sešel skvělý tým profesionálů. Vizuálnímu výsledku velmi pomohl nejen maskérský, ale i kostymérský kolektiv. Ti udělali kus práce, abych se jí i já, která, ruku na srdce, nevypadá jako Lídino dvojče, dokázala co nejvíc přiblížit. Spíš ale šlo o to, najít esenci Lídy, jejího příběhu. V rámci toho snad nevadilo, že se jí až tak nepodobám,“ svěřila se Pauhofová, která si kvůli roli musela nechat vytrhat obočí, protože si v době, kdy Baarová žila, dámy místo obočí kreslily jenom tenkou čárku.