Milionový Mareš je nejvýraznější osobností sociálních sítí, kdo další bodoval?

7. června 2020
Pro mladé lidi ve věku 15 až 34 let je nejvýraznější osobností českých sociálních sítí Leoš Mareš (44), vyplynulo z průzkumu Influencer Monitoru, který realizuje Centrum marketingového výzkumu a tržních analýz VŠE. Jméno moderátora, který před pár dny oslavil miliontého sledujícího na Instagramu, zmínil každý pátý respondent.

V žebříčku Leoše Mareše následuje velmi populární trio: Kovy, Kazma a Nikol Štíbrová, kterou zmiňují zejména dívky, zároveň u ní nejsilněji deklarují, že by ji chtěly vídat ještě častěji. 

Největším idolem nejmladší sledované věkové kategorie 15 až 19 let je Kovy, zmiňuje průzkum, jehož výsledky zveřejnil magazín Marketing & Media. Mareše mají v oblibě spíše starší respondenti, tedy věková skupina 20 až 34 let, u kterých je na prvním místě.

Z deseti nejvýznamnějších influencerů jsou Leoš Mareš, Nikol Štíbrová, Kazma, Andula, Shopaholic Nicol, The Sikls a TMBK spojováni s Instagramem. Zatímco Kovy a Jirka Král vévodí YouTube, Jaromír Jágr je známý z Facebooku.

Výzkum sledoval i řadu dalších parametrů spojených s používáním sociálních sítí, například to, které sítě mladí nejčastěji používají a jsou na nich aktivní. 

Myspace nebo Flickr jsou méně známé, využívá je zatím méně než pět procent mladých lidí. Naopak mezi tři nejčastěji využívané platformy patří Facebook, Instagram a YouTube. 

Z výzkumu je zřejmé, že procento lidí, kteří využívají sociální sítě, stále roste. Ve srovnání s výsledky podzimního průzkumu v roce 2019 došlo například u Facebooku k nárůstu sledovanosti mezi respondenty o pět procent, u YouTube o sedm procent.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 10:33 pondělí 5. října 2020. Anketa je uzavřena.

  • 36
  • 34
  • 31
  • 27
  • 25
  • 22
Komentáře