Milionový Mareš je nejvýraznější osobností sociálních sítí, kdo další bodoval?

Pro mladé lidi ve věku 15 až 34 let je nejvýraznější osobností českých sociálních sítí Leoš Mareš (44), vyplynulo z průzkumu Influencer Monitoru, který realizuje Centrum marketingového výzkumu a tržních analýz VŠE. Jméno moderátora, který před pár dny oslavil miliontého sledujícího na Instagramu, zmínil každý pátý respondent.

V žebříčku Leoše Mareše následuje velmi populární trio: Kovy, Kazma a Nikol Štíbrová, kterou zmiňují zejména dívky, zároveň u ní nejsilněji deklarují, že by ji chtěly vídat ještě častěji. 

Největším idolem nejmladší sledované věkové kategorie 15 až 19 let je Kovy, zmiňuje průzkum, jehož výsledky zveřejnil magazín Marketing & Media. Mareše mají v oblibě spíše starší respondenti, tedy věková skupina 20 až 34 let, u kterých je na prvním místě.

Z deseti nejvýznamnějších influencerů jsou Leoš Mareš, Nikol Štíbrová, Kazma, Andula, Shopaholic Nicol, The Sikls a TMBK spojováni s Instagramem. Zatímco Kovy a Jirka Král vévodí YouTube, Jaromír Jágr je známý z Facebooku.

Výzkum sledoval i řadu dalších parametrů spojených s používáním sociálních sítí, například to, které sítě mladí nejčastěji používají a jsou na nich aktivní. 

Myspace nebo Flickr jsou méně známé, využívá je zatím méně než pět procent mladých lidí. Naopak mezi tři nejčastěji využívané platformy patří Facebook, Instagram a YouTube. 

Z výzkumu je zřejmé, že procento lidí, kteří využívají sociální sítě, stále roste. Ve srovnání s výsledky podzimního průzkumu v roce 2019 došlo například u Facebooku k nárůstu sledovanosti mezi respondenty o pět procent, u YouTube o sedm procent.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 10:33 pondělí 5. října 2020. Anketa je uzavřena.

  • 36
  • 34
  • 31
  • 27
  • 25
  • 22