Začátek jako z červené knihovny
Pohádkový příběh začíná před deseti lety, kdy se u nás rozběhla další reality show, která měla dobýt srdce diváků. Show „Vem si mě!“ byla jak jinak než zahraniční kopií, ve které si bohatý muž (milionář) vybírá ženu svého života. Do soutěže se přihlásila i jednatřicetiletá Barbara Kautmanová, která se coby čerstvě nezadaná rozhodla zamíchat kartami svého osudu – a vyšlo to. „Boháč“ si ji vybral, a ačkoliv mu Barbara nakonec ve svatebních šatech oznámila, že si ho nevezme, dvojice spolu přece jen na chvíli skončila a Barbara otěhotněla.
Páru se narodila dcera Rozárie, ale už v jejích sedmi měsících vztah krachl a s ním i Červín, na něhož se provalilo dvaadvacet zpronevěřených milionů a hrozba vězení.
Oba šli od sebe a zklamaná Barbara se přestěhovala zpátky ke své matce do Nového Jičína, kde si s dcerou musela sama poradit. Celá výhra dostala hořkou pachuť, Barbara se s Červínem soudila o alimenty a ten nakonec po pokusu skrýt se v Thajsku odpochodoval do vězení.
Zrození malířky
Tady ale končí smutná část příběhu a začíná se objevovat světlo na konci tunelu. Rozárka si totiž odmala ráda malovala, čehož si všimla i její matka Barbara.
„Nejdříve z toho byl jen binec, všude štětce, fleky, pořád jsem uklízela. Ale čím dál víc jsem měla pocit, že jí to jde. Poprvé jsem si toho všimla u obrazu Sakury, který namalovala v pěti letech. Byla to práce temperovými barvami na plátně, zvláštní kombinace barev, propracované detaily,“ uvádí Barbara v Magazínu DNES, jak si začala všímat talentu dcery.
Naštěstí žijeme v době sociálních sítí, které nabízí možnosti, o kterých se umělcům ještě nedávno nesnilo.
Kdyby Vincent van Gogh měl Instagram, možná by neskončil jako těžce nemocný muž, který umírá v chudobě, aniž by svět znal jeho geniální dílo. Rozárie si obrázky pečlivě vkládala na Facebook a tehdy se to stalo.
„Roziny tvorby si všiml člověk, který se pohybuje v módě. Koupil jeden obraz, protože v ní vidí potenciál. Spolupracuje s italskou textilní společností Larioseta, která vyrábí látky pro slavné módní domy jako Louis Vuitton, Dior, Sonia Rykiel, Moschino, Hermès a další,“ popisuje Barbara, jak v jejich životě nastal další zvrat, když došlo ke spolupráci s významnou textilní společností.
Rozárie malovala na hedvábí, z čehož vznikly žádané šátky, a zrodila se tak značka „Ego by Roza“. Kariéra malé malířky vystřelila jako kometa. Její šátky nosí slavní, obrazy se prodávají a Rozárie vystavuje i v zahraničí. V roce 2020 se například počítá s její účastí na Expu, na červenec se chystá výstava v Římě.
„Měly jsme štěstí, že si Roziných obrazů všimli lidé, kteří mají zájem o umění a kontakty na další zajímavé osobnosti. Náš šátek s Roziným obrazem nosí například Ndileka Mandela, vnučka Nelsona Mandely,“ říká pyšně žena, která přes nešťastnou reality show kdysi nepadla na milionáře, zato má teď díky ní doslova milionovou dceru.
Fotogalerie |