„500 hodin pirátských filmů?“ Tak láká známý prodejce elektroniky své zákazníky na nové externí disky. A ačkoli to řadě lidí připadá k smíchu, většina se shoduje na tom, že to není zrovna šťastná volba. A co hůř, nejspíš dostane řetězec do problémů. Hrozí mu pokuta ve výši až 2 miliony korun!
Firmu nyní prošetřuje krajský živnostenský úřad, existuje totiž podezření, že nepříliš vhodná reklama porušuje zákon o regulaci reklamy. Pokud by se pochybení podařilo prokázat, přijde to Czechcomputer pořádně draho.
„Jedná se o šetření podezření z porušení zákona o regulaci reklamy, kde se zakazuje reklama zboží, služeb nebo jiných výkonů či hodnot, jejichž prodej, poskytování nebo šíření je v rozporu s právními předpisy,“ sdělil Radiožurnálu mluvčí kraje Pavel Lochař. To však firma rezolutně popírá.
„Reklama využívá k zaujetí potenciálních zákazníků dvojsmyslnosti spojení pirátské filmy, které je možné chápat jednak jako nelegální kopie autorských děl nebo také jako filmy s pirátskou tématikou. Samo ozdobení banneru pirátským kloboukem a papouškem odkazuje na filmy s pirátskou tematikou, jejichž popularita je v posledních letech značná,“ hájil postup firmy marketingový ředitel společnosti Michal Gabriel. A jak dodává, nadsázku snad každý dovede pochopit.
Co myslíte? Také vás reklama pohoršuje, nebo ji naopak oceňujete?