Hřib chce supermoderní koncertní halu na Vltavské. Opravte silnice a dostavte okruh, hřmí lidé

Pražský primátor Zdeněk Hřib přišel s dalším vizionářským projektem, který bohužel Pražanům žádný z mnoha trnů z paty nevytrhne. Na Vltavské by měla vyrůst moderní koncertní hala po vzoru evropských měst, aby Praha ukázala, že není jenom historický skanzen. Samou chválu ale Hřib rozhodně nesklidil, namísto toho mu nespokojení Pražané začali vypisovat, co všechno by měl začít řešit přednostně.

„Může mít Praha také ikonickou moderní stavbu jako Oslo nebo Hamburk? Ano, špičkový koncertní sál na Vltavské! Tomuto projektu jsme dali naši plnou podporu. Jsme zase o krok blíž k tomu mít v Praze světovou architekturu. Těším se,“ veselí se Hřib na Twitteru.

Očividně nejde jen o výkřik do tmy, na magistrátu už jsou přípravy v plném proudu. Primátor už prý vyhlíží architektonickou soutěž a podle jeho odhadů by měl být koncertní sál hotový v roce 2032.

„Je třeba si uvědomit, že Praha není jen skanzen, který pouze čerpá ze své bohaté historie. Nové projekty jsou pro udržitelný rozvoj města nezbytné. Naše město potřebuje i moderní architekturu, pomocí které naše generace s velkou pokorou doplní dílo našich předků,“ vysvětluje Hřib.

Jak nadšeně primátor projekt představil, tak studená sprcha přišla od Pražanů, kteří začali vyjmenovávat celou řadu věcí, jež by magistrát měl řešit přednostně před koncertní halou.

„Pane primátore, omlouvám se, ale tohle je nesmysl z celé řady důvodů. To má Praha všechny problémy, denně zasahující statisíce spoluobčanů, vyřešené? Dvorecký most, metro D, desítky kilometrů tramvajových tratí, silniční okruh, magistrála do tunelu a další a další,“ vypočítává jeden z Pražanů.

Někteří volí i o poznání ostřejší slova.

„Může mít Praha vyřešené dopravní problémy a dostavěný alespoň jeden okruh nebo například smysluplnou možnost přepravy mezi letištěm a centrem jako ve Vídni, Oslu a dalších městech? Děkuji, že na to se*ete, netěší mě to,“ píše Hřibovi Michal.

„Pane primátore, dnes jsem jel, jako každý den, autem přes most u Štvanice a málem mi ty díry a fláky asfaltu urvaly kola. Kultura je pro město určitě důležitá a takovým projektům fandím, ale nešlo by současně řešit i stav vozovky? A to si nedokážu představit léto na kole,“ přidává se další.

A podobných příspěvků lze najít desítky. 

Spousta lidí pro změnu upozorňuje, že zrovna z Labské filharmonie v Hamburku by si Hřib příklad brát neměl. 

Pro město šlo o finanční průšvih, ačkoliv měla stavba podle původních plánů vyjít na zhruba 8,1 miliardy korun, nakonec se náklady vyšplhaly na 23,4 miliardy korun, tedy na trojnásobek. Většina peněz šla z městské kasy.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 17:16 sobota 19. června 2021. Anketa je uzavřena.

  • 57
  • 17
  • 12
  • 12
  • 12
  • 7